Microprosessor Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Godt at ios 6 kommer til forgjengerne... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Atw, det er jo ikke sikkert det er slik at jo større skjermareal det er jo mer imponerende er det at de er tynne. På iPhone 4s, som ille er særlig tykkere enn telefoner med 1 tomme mer skjerm, så har den jo like kraftig hw. Når skjermarealet blir større gir det jo rom for mer hw under den, og da kan jo f.eks. batteriet være tynnere, men større i areal. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Atw, det er jo ikke sikkert det er slik at jo større skjermareal det er jo mer imponerende er det at de er tynne. På iPhone 4s, som ille er særlig tykkere enn telefoner med 1 tomme mer skjerm, så har den jo like kraftig hw. Når skjermarealet blir større gir det jo rom for mer hw under den, og da kan jo f.eks. batteriet være tynnere, men større i areal. Isåfall burde vel tablets være tynnere? AtW 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Atw, det er jo ikke sikkert det er slik at jo større skjermareal det er jo mer imponerende er det at de er tynne. På iPhone 4s, som ille er særlig tykkere enn telefoner med 1 tomme mer skjerm, så har den jo like kraftig hw. Når skjermarealet blir større gir det jo rom for mer hw under den, og da kan jo f.eks. batteriet være tynnere, men større i areal. Isåfall burde vel tablets være tynnere? AtW Ja, om verden var svart og hvit. Men nå er det jo slik at tablets og mobiler er ganske så forskjellige. På tablets så pakkes det jo inn enorme batteri, og tykkelsen er ikke fullt like viktig. Men uansett så var poenget mitt at om man skal pakke inn samme hw i en telefon som er 3.5" som i en som er 4.5" så er det jo ikke akkurat lett å gjøre 3.5" tynnere enn 4.5". 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Edit: Når det gjelder tykkelse (sammenlignet med iPhone 4S): Galaxy Nexus = 0,36 mm tynnere Galaxy S3 = 0,70 mm tynnere Ikke tro på oppgitte tall fra Samsung, Galaxy Nexus er tykkere enn iPhone 4/4S. Just as anyone with both a Galaxy Nexus and an iPhone 4 would do, I immediately compared the thickness of the two devices just to see which has the thinner form factor. The Galaxy Nexus is thin at the top, coming in at only 8.9mm thin, but it has a bump at the bottom. So when placed side by side, the Galaxy Nexus is thinner at the top but thicker at the bottom. http://www.technobaboy.com/2011/12/25/samsung-galaxy-nexus-review/ Hvordan stiller SIII seg til dette, stemmer de oppgitte målene for den? 1 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Som jeg nevnte, problemet med iphone4 er at den er tjukk i forhold til størrelsen. Tjukk i forhold til størrelsen? Dette blir jo omtrent like meningsløst som å måle hvor miljøvennlig en bil er målt mengden CO2-utslipp per mil per tonn bil, hvor digre sementbiler kommer mye bedre ut av det enn vanlige personbiler fordi de veier så mye som de gjør. Da føyer man til en urimelig forutsetning for å få noe til å fremstå som bedre eller dårligere enn det egentlig er. Ja, iphone er utrolig nok tyngre enn en telefon med 1,9 ganger så stor skjermareal. En fordel med økt vekt er at det gir en økt kvalitetsfølelse, et ganske viktig poeng for iPhone 4 som plasserte seg i et relativt høyt prissjikt da den kom. Plastikk kan ikke måle seg mot verken glass eller stål på dette punktet. Og det er jo ikke det minste utrolig at den veier det den gjør når en såpass stor del av telefonen består av tunge materialer som glass og stål spør du meg. Ikke veier telefonen nok til å være upraktisk tung heller, så ser ikke problemet. Endret 30. juli 2012 av Juke Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Edit: Når det gjelder tykkelse (sammenlignet med iPhone 4S): Galaxy Nexus = 0,36 mm tynnere Galaxy S3 = 0,70 mm tynnere Ikke tro på oppgitte tall fra Samsung, Galaxy Nexus er tykkere enn iPhone 4/4S. Just as anyone with both a Galaxy Nexus and an iPhone 4 would do, I immediately compared the thickness of the two devices just to see which has the thinner form factor. The Galaxy Nexus is thin at the top, coming in at only 8.9mm thin, but it has a bump at the bottom. So when placed side by side, the Galaxy Nexus is thinner at the top but thicker at the bottom. http://www.technobaboy.com/2011/12/25/samsung-galaxy-nexus-review/ Hvordan stiller SIII seg til dette, stemmer de oppgitte målene for den? Såpass, kanskje Apple burde si at Mac air er 2-3 millimeter tykk 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Atw, det er jo ikke sikkert det er slik at jo større skjermareal det er jo mer imponerende er det at de er tynne. På iPhone 4s, som ille er særlig tykkere enn telefoner med 1 tomme mer skjerm, så har den jo like kraftig hw. Når skjermarealet blir større gir det jo rom for mer hw under den, og da kan jo f.eks. batteriet være tynnere, men større i areal. Isåfall burde vel tablets være tynnere? AtW Ja, om verden var svart og hvit. Men nå er det jo slik at tablets og mobiler er ganske så forskjellige. På tablets så pakkes det jo inn enorme batteri, og tykkelsen er ikke fullt like viktig. Men uansett så var poenget mitt at om man skal pakke inn samme hw i en telefon som er 3.5" som i en som er 4.5" så er det jo ikke akkurat lett å gjøre 3.5" tynnere enn 4.5". Hvorfor er tykkelsen mindre viktig på tablets? Fordi de er større kanskje? Jo mindre areal noe har av slike duppeditter, jo tynnere bør de være, med relativt få unntak. AtW Edit: Når det gjelder tykkelse (sammenlignet med iPhone 4S): Galaxy Nexus = 0,36 mm tynnere Galaxy S3 = 0,70 mm tynnere Ikke tro på oppgitte tall fra Samsung, Galaxy Nexus er tykkere enn iPhone 4/4S. Just as anyone with both a Galaxy Nexus and an iPhone 4 would do, I immediately compared the thickness of the two devices just to see which has the thinner form factor. The Galaxy Nexus is thin at the top, coming in at only 8.9mm thin, but it has a bump at the bottom. So when placed side by side, the Galaxy Nexus is thinner at the top but thicker at the bottom. http://www.technobab...y-nexus-review/ Hvordan stiller SIII seg til dette, stemmer de oppgitte målene for den? Tykkeren enn er vel en subjektiv vurdering. Både feks S2 og S3 er jo tykkere på det tykkeste punktet, men endel tynnere i snitt. Jeg mener det i liten grad er dekning for å påstå at mobilen er tykkere på det grunnlaget. AtW Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Jo, men du kommer til ett punkt der det ikke finnes tynne nok komponenter. Ingen som kan lage en 2.5" mobil med 3 millimeter tykkelse. Da må det enten gjøres masse kompromisser, ta bort kontakter, eventuelt lage en ny veldig tynn enn, bruke andre typer chipsets enn de som benyttes i dag. Bakdeksel og skjerm nå være spesielt tynne, disse 3G/4G kortene har nok en viss tykkelse, batteriet må være av en viss størrelse om batteriet skal vare mer enn 2 timer. Etc etc. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Som jeg nevnte, problemet med iphone4 er at den er tjukk i forhold til størrelsen. Tjukk i forhold til størrelsen? Dette blir jo omtrent like meningsløst som å måle hvor miljøvennlig en bil er målt mengden CO2-utslipp per mil per tonn bil, hvor digre sementbiler kommer mye bedre ut av det enn vanlige personbiler fordi de veier så mye som de gjør. Da føyer man til en urimelig forutsetning for å få noe til å fremstå som bedre eller dårligere enn det egentlig er. Ja, iphone er utrolig nok tyngre enn en telefon med 1,9 ganger så stor skjermareal. En fordel med økt vekt er at det gir en økt kvalitetsfølelse, et ganske viktig poeng for iPhone 4 som plasserte seg i et relativt høyt prissjikt da den kom. Plastikk kan ikke måle seg mot verken glass eller stål på dette punktet. Og det er jo ikke det minste utrolig at den veier det den gjør når en såpass stor del av telefonen består av tunge materialer som glass og stål spør du meg. Ikke veier telefonen nok til å være upraktisk tung heller, så ser ikke problemet. Det er jo en svært meningsfyllt måte å måle det på, man vil gjøre ting så miljøvennlig som mulig for å oppnå en viss funksjon. Om en sementbil relativt sett til effekten som motoren yter er mye mere miljøvennlig, så ja, vil jeg si den er mer miljøvennlig. Og ihvertfall mer imponerende teknisk. Synes ikke det er en urimelig forutsetning. Om noen lagde en 17-tommers bærbar med 8mm tykkelse, hadde du blitt imponert? Noen verdsetter sikkert kvalitetsfølelse over faktisk kvalitet, og mener tyngde og kvalitet er korrelert, de om det. AtW Lenke til kommentar
caspervir1 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Synes iphone,ipod og ipad sitt utsene begynner å bli gammelt er lei av utsene på ipoden min og har windows phone og dem kommer med en ny meny til høsten skulle ønske apple gjorde det også, apple kommer med ios 6 men ikke et nytt utsene i menyen i den oppdateringa Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Såpass, kanskje Apple burde si at Mac air er 2-3 millimeter tykk Hvis de måler på samme dustemåte som Samsung så Yes, that fat bit at the bottom of your sleek Galaxy S2, which is 9.91mm thick, means the iPhone 4 is technically thinner at its widest point. http://www.knowyourm...n_iphone_4.html Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Såpass, kanskje Apple burde si at Mac air er 2-3 millimeter tykk Hvis de måler på samme dustemåte som Samsung så Yes, that fat bit at the bottom of your sleek Galaxy S2, which is 9.91mm thick, means the iPhone 4 is technically thinner at its widest point. http://www.knowyourm...n_iphone_4.html Det er en ganske usaklig sammenlikning, noe man vet ganske godt om man faktisk forsøker å holde seg litt seriøs, MBA er nesten en trekant i formen, S2 er flat untatt en liten hump nederst. AtW 2 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Da er det der den skal måles i likhet med at MBA skal måles der den er tykkest! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Jada, surkeluggen. Derfor jeg brukte . Enn Samsung GSIII da? Hvordan var formen på den? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Da er det der den skal måles i likhet med at MBA skal måles der den er tykkest! Du mener virkelig det er det riktige? Å bare måle på det tykkeste? At feks MBA ikke er noe tynnere enn MBP? Greit nok, om du kun vil måle på det tøvete måten, så for all del, jeg skal ikke hindre deg. Men jeg tror og håper de fleste ikke mener det er en spesielt hensiktsmessig måte å måle på. AtW Endret 30. juli 2012 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Da er det der den skal måles i likhet med at MBA skal måles der den er tykkest! Du mener virkelig det er det riktige? Å bare måle på det tykkeste? At feks MBA ikke er noe tynnere enn MBP? Greit nok, om du kun vil måle på det tøvete måten, så for all del, jeg skal ikke hindre deg. Men jeg tror og håper de fleste ikke mener det er en spesielt hensiktsmessig måte å måle på. AtW Det er den eneste riktige måten å måle på, og det vet du nok godt. Samsung prøver å lure kundene sine ved å oppgi uriktige "skrytemål" og enkelte er godtroende nok til å tro på dem. Men bare kveruler videre om disse løgnmålene hvis du vil 2 Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 ... og hvor lenge til artikkelen om at den ikke kommer til å hete iPhone 5? Pressen burde tatt seg i nakken etter siste runde ryktespekulering rundt iPhone 5... Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Dette er alt jeg ønsker meg Kan ikke forstå at det skal være nødvendig å endre på utseende eller brukeropplevelsen på noe som ser bra ut og fungerer meget bra. 4" skjerm er det eneste jeg ønsker meg nytt. Håper aldri iPhone kommer med noen større skjerm noen gang. Gleder meg til jeg kan legge den i handlekurven Og vekten??? Skjønner ikke problemet. Er ingen moderne telefoner som veier så mye at de blir ubehagelig å holde i. Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 ... og hvor lenge til artikkelen om at den ikke kommer til å hete iPhone 5? Pressen burde tatt seg i nakken etter siste runde ryktespekulering rundt iPhone 5... Om en telefon heter 4, 4G, 4S, 4GS, 5, 10, 15 eller 20 spiller da virkelig ingen rolle. Det er bare et tall. Hadde Samsung S3 vært en dårligere telefon om den het feks S2S? Merkelig hvor mye rart enkelte finner på for å rakke ned på en ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg