Politrikks Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Gjennom veldedighet, men ikke over skatteseddelen? Jepp. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Å ja, slik som i føydalsamfunnet for et par hundre år siden? Toppers. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Gjennom veldedighet, men ikke over skatteseddelen? Jepp. OK. Vil du finansiere politi og rettsvesen på samme måte? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 http://www.aftenpost...ok-6953503.html Egenandelstiltak for tannleger på 2500 kroner. Endelig noe fornuftig. Egenandelstiltak innebærer at du kun betaler 2500 kroner selv. Overstiger det 2500 kroner blir resten av pengene betalt av staten og du får frikort. Så sett igang og stem på SV ved neste stortingsvalg. Vil før stikke meg i øye med en loddebolt, få ballene min revet av med en rusten sløv øks, sette fyr på meg før jeg noensinne stemmer for det satans tullingpartiet. Samme går for resten av de rød grønne partiene. Håper samtlige havner under sperregrensen så vi slipper idiotien til fordømte korrupte halvapene. Og han idioten som sitter med ledelsen nå er akkurat den typen vi trenger for å se de under sperregrensen og ute av noen som helst posisjon til å håndheve idiotien sin. Og takk faen for det, Norge har vært rævkjørt i snart 8 år nå sammenhengene, snart er det slutt. Champisen blir sprettet når de ryker vekk. 2 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Gjennom veldedighet, men ikke over skatteseddelen? Jepp. OK. Vil du finansiere politi og rettsvesen på samme måte? Jepp. Å ja, slik som i føydalsamfunnet for et par hundre år siden? Toppers. Nei, føydalsamfunnet var basert på at staten eide folket og kunne kreve inn tributt/skatt som den ville. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Nei. Føydalsamfunnet var tuftet på at de rike landeierne/adelen/kongen kunne skalte og valte med de fattige som de ville, inkludert det å drive veldedighet, om de hadde lyst. All makt til de som hadde penger. Vakkert samfunn, du. Endret 30. juli 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Du støter jo DLF (ref. signaturen din), og det står vel i partiprogrammet deres at de vil finansiere politi og rettsvesen gjennom skatt? Det stemmer, men DLF ønsker på sikt å innføre frivillig beskatning. Fortsett gjerne den diskusjonen i en annen tråd. 3 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 All makt til de som hadde penger. Det ser ut til at du har snudd det på hodet. "Alle penger til de som hadde makt" blir riktig. Det var ikke de rike mot de fattige, det var vanlige folk mot monarkiet og de som ble gitt privilegier av dette. Man kunne bare eie noe såfremt monarken godkjente det. 1 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Gidder ikke jobbe, gidder ikke passe tannhelsen... Kan ikke SV foreslå tak på drosjeregninger for de som ikke gidder anstrenge seg fra punkt A til punkt B? Og så kan vi gjøre taxinæringen offentlig i samme slengen, slik at det blir kun 15 timer venting på holdeplassene. 2 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Stemte SV i 2005 For første gang stemte jeg på ett sosialistisk parti. Det var lovnader om å fjerne fattigdommen ( med ett pennestrøk ), miljø, gratis tannlege, flere sykehjem, billigere utdannelse, skolemat som jeg tenkte var gode grunner. Riktignok var jeg bekymret angående SV,s miljøprofil - der er de i mine øyne fundamentalister. Men hvis miljøvern innbefattet større skuddpremie på Mink, tilskudd til de som drev med egg og dunvær - så ville miljøperspektivet i mine øyne være ok. Intet av dette har SV fått igjennom i løpet av snart 8 år - ikke en dritt. Jeg tror ikke de har prøvd heller - de har gitt blanke faen. SV,s Kristin Halvorsen er sannelig ingen Robin Hood. Riktignok stjal Robin Hood fra de rike og gav til de fattige. Kristin Halvorsen stjal fra de fattige og gav til de rike da hun var finansminister. Aldri - aldri mere stemmer jeg på SV. 2 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Riktignok stjal Robin Hood fra de rike og gav til de fattige. I de filmene jeg har sett så tok Robin Hood penger fra staten og gav de tilbake til folket. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Skulle hatt en Robin Hood i Norge, har vi egentlig noen potensielle kandidater der da? Ikke f... om jeg stemmer SV. Det er fordi jeg ikke liker å få min frihet til å velge hvordan jeg skal legge opp livet mitt begrenset i større grad enn det allerede blir i dag. AP, SV og den gjengen der legger føringer overalt, tvinger oss som kveg til å gjøre som de ønsker. Avgiftsbelegger alt som belegges kan. Er som å bli rævpult med en tørr pinne hver dag, noe som jeg ikke er særlig fan av... Skulle bare ønske det var et parti som kunne gi oss litt mer frihet til å velge. Håper neste valg kan gjøre noe, men det vil aldri skje med SV. 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Gidder ikke jobbe, gidder ikke passe tannhelsen... Kan ikke SV foreslå tak på drosjeregninger for de som ikke gidder anstrenge seg fra punkt A til punkt B? Og så kan vi gjøre taxinæringen offentlig i samme slengen, slik at det blir kun 15 timer venting på holdeplassene. Taxinæringen er i høy grad et offentlig tilbud slik det er i dag, så her behøver ikke SV å komme med noe valgflesk Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Slik jeg har forstått det så er eneste partiet på Rød side av tråden som mangler Broilere: Rødt. Eller mangler vi alternativer? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Bu-huu! Det er såå urettferdig at vi som har god helse må betale for de som ikke har det! Og betale for de som ikke selv har penger til å få fikset tennene sine! Det er sååå urettferdig! Bare de med penger bør få god helsepleie! Dessuten bør alt privatiseres! Bu-huuu! Ja, det er urettferdig at man blir tvingt til å betale for at andre er dårlige til å pusse tennene sine, og så videre! Selvsagt burde alt privatiseres! Alle har råd med god helsepleie i et samfunn som dette, om de har forsikret seg. 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg tenker at rettferdighet ikke burde spille noen rolle. Man kan argumentere for at det er urettferdig at noen blir født inn i større rikdom enn andre eller at det er urettferdig å ta penger fra de som har jobbet hardt for dem, men det relevante er ikke hvorvidt politikken er rettferdig men om den fungerer. Jeg ville gladelig halvert skattene eller innført 100% beskatning på all inntekt over 1 million hvis jeg trodde det hadde noe for seg; at noen mener det ene eller andre alternativet er "moralsk" rett eller galt er uinteressant, en politiker må styre samfunnet i flertallets beste interesse. Hva er galt med dagens tannlegeordning? Det er ikke sånn at fattige ikke får behandling; alle som beviselig ikke har råd til å gå til tannlegen kan få sosialhjelp. Kan noen forklare meg hvorfor vi skal bruke offentlige midler til å betale tannpleie for mennesker som uansett har råd til det selv? Jeg forstår at det kan oppleves som dyrt og at man i verste fall må sløyfe en sydentur eller kutte ned på julegavene, men dette er virkelig ikke dramatisk nok til at man kan rettferdiggjøre å prisregulere tannlegen for alle. Vi vil bare få det samme problemet som med helsevesenet forøvrig; køene fylles opp av velstående mennesker som hadde hatt råd til en privat helseforsikring men som vil spare mest mulig penger, slik at det blir lengre ventetider og et dårligere tilbud til de med et reelt behov. 2 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hadde jeg vært tannlege, ville jeg ikke likt den usikkerheten som idiotene i dette landet påfører dem. Tenk deg at du var tannlege, hadde investert livet ditt og mange millioner i utstyr, få praksisen på skinner, og så skal du over natta utkonkurreres ved at det offentlige sponser konkurrentene dine, og dine pasienter får ikke refundert egenandelen. Dette vil være sånn for mange, da alt avhenger av hva slags betingelser teknokratene stiller. Jeg vil ikke at livet mitt, at tilbudet av tjenester, at livet til andre skal bestemmes av et knippe mennesker som kalles statssekretærer, og deres ikke-valgte politiske lakeier. 4 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hvorfor behandles tannhelse annerledes enn resten av kroppen? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hvorfor behandles tannhelse annerledes enn resten av kroppen? Fordi staten ikke har råd til det vil jeg tro. Men bare så det er sagt; det er ikke bare SV som tenker slik. Venstre, tilogmed Frp ønsker gratis tannhelse for alle på lik linje som SV som ikke har fått til noen ting selv om de er i posisjon til det... Arbeiderpartiet ønsker at bare folk over 80 år skal få det... Hva er poenget med DET egentlig? Disse dør jo om ikke så alt forlenge likevel, og man trenger da vel ikke noen tenner dit dem kommer? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg vil ikke at livet mitt, at tilbudet av tjenester, at livet til andre skal bestemmes av et knippe mennesker som kalles statssekretærer, og deres ikke-valgte politiske lakeier. Filosofisk spørsmål: Hvilken nytteverdi har en tannlege i et samfunn der alle er flinke og passer tennene sine? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå