Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.aftenpost...ok-6953503.html

Egenandelstiltak for tannleger på 2500 kroner. Endelig noe fornuftig.

Egenandelstiltak innebærer at du kun betaler 2500 kroner selv. Overstiger det 2500 kroner blir resten av pengene betalt av staten og du får frikort.

Så sett igang og stem på SV ved neste stortingsvalg.

Hvor mange partier har gitt slike løfter?*google it.

Hvor mange i posisjon har gjort noe med det,såvidt de ville gi penger slik at man fikk utdannet nok tannleger i en økende befolkning...

SV er i regjering ,og kan ikke se at de har gjort noe med dette,så hvorfor skulle de gjøre det hvis de fikk en ny sjanse...

Lenke til kommentar

Vet ikke om TS prøver å være morsom her? :hmm:

For det første; hvis SV vil prisregulere tannpleie, hvorfor har de ikke gjort det allerede? De har sittet åtte år i regjering. Det åpenbare svaret må være at de ikke har fått med AP på laget, og et SV-forslag uten AP i ryggen er bare luft. Selv om SV dobler sin oppslutning før valget vil det ikke være realistisk.

For det andre så er det rett og slett ikke noe godt forslag. Regningen forsvinner ikke selv om det er staten som plukker den opp; økte skatter og avgifter må til for å finansiere en så dyr ordning, og det siste Norge trenger er enda flere kroner som forsvinner ut av forbuket og næringsskapningen og inn i det offentlige. Den norske velferdsstaten er allerede generøs og er det noe som trengs er det heller en innstramming.

For det tredje finnes det allerede en ordning hvor mennesker som ikke har råd til å gå til tannlegen kan få sosialhjelp. Den eneste en allmenn ordning vil medføre er at vi må øke skatter/avgifter for å betale regningene til mennesker som uansett har råd til å ta den selv. Det er heller ikke rimelig at de som nesten aldri bruker tannlegen skal betale for alle som går regelmessig. I tillegg vil det kreve økt byråkrati for å administrere ordningen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor er valgløfter så puslete? Jeg skal vurdere å stemme på det partiet som lover å avskaffe tannverk. :wee:

Nå er jeg kommet i den alderen hvor vi som vokste opp i amalgam-alderen bytter ut fyllinger, og etterhvert tenner, og jeg kunne godt tenkt meg et tak på de utgiftene. Men jeg innser at det i så fall bare er mine egne skattepenger jeg får tilbake. Og de kan heller brukes på andre ting.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bu-huu! Det er såå urettferdig at vi som har god helse må betale for de som ikke har det!

Og betale for de som ikke selv har penger til å få fikset tennene sine!

Det er sååå urettferdig! Bare de med penger bør få god helsepleie!

Dessuten bør alt privatiseres!

Bu-huuu!

Endret av thomit
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Egenandelstiltak innebærer at du kun betaler 2500 kroner selv. Overstiger det 2500 kroner blir resten av pengene betalt av staten og du får frikort.

Nå er jeg overbevist. Denne ene saken er så viktig at jeg ikke bryr meg om noe annet partiet står for. Er det seriøst på denne måten folk finner ut hvem de skal stemme på?

Lenke til kommentar

Egenandelstiltak innebærer at du kun betaler 2500 kroner selv. Overstiger det 2500 kroner blir resten av pengene betalt av staten

Hvorfor skal de som velger å ta vare på tennene sine betale for de som ikke gjør det?

Sikkert av samme grunn som at de som velger å ta vare på helsa skal betale for de som ikke gjør det. Du vet, flertallets vilje og sånn. Shruggie vet visst mer om dette.

Lenke til kommentar

Slike ting medfører som regel at tannlegene setter opp prisene med flerfoldige tusen, da folk bare betaler 2500 kr uansett. Samtidig tar staten resten av regningen og setter opp skatter, avgifter, eller inflasjon for å betale for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert av samme grunn som at de som velger å ta vare på helsa skal betale for de som ikke gjør det. Du vet, flertallets vilje og sånn. Shruggie vet visst mer om dette.

Problemet er bare at det ikke holder å "ta vare på helsa" når du er født med arvelige sykdommer.

Lenke til kommentar

Problemet er bare at det ikke holder å "ta vare på helsa" når du er født med arvelige sykdommer.

Er alle sykdommer og skader et resultat av arvelige sykdommer? Nei.

Lenke til kommentar

Er alle sykdommer og skader et resultat av arvelige sykdommer? Nei.

Så du vil finansiere helsetilbud til de som har arvelige sykdommer?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de som velger å ta vare på tennene sine betale for de som ikke gjør det?

Hvorfor skal de som vil forsvare seg selv betale for offentlig politi og rettsvesen?

Har jeg sagt at de skal?

Du støter jo DLF (ref. signaturen din), og det står vel i partiprogrammet deres at de vil finansiere politi og rettsvesen gjennom skatt?

Så du vil finansiere helsetilbud til de som har arvelige sykdommer?

Jeg vil det ja.

Gjennom veldedighet, men ikke over skatteseddelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...