Mattadoni Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Har kjøpt meg ny laptop, og i tillegg har jeg kjøpt meg en Osz Vertex 4. Det er plass til to harddisker på pcen. Jeg lurer nå på hvordan jeg enklest mulig kan gjøre denne til hoveddisk, slik at oset er på denne? Siden dataen er helt ny(har ikke mottatt den ennå), vil det være enklest å legge inn hele oset på nytt på SSDen? Håper noen kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Enklaste er nok berre å installere W7 på den direkte. Reknar med at dei framleis legg ved W7 cd/dvd. Gjorde det når eg fekk min R2 modell for nokre år sia. Alternativet er å bruke eit image program som Acronis og flytte over slik. Med ny install på SSD så har du ingen recovery partisjon. Då må du bruke cd for recovery tools om det vert aktuelt i framtida. Lenke til kommentar
Mattadoni Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 Takk for svar, blir nok til at jeg installerer W7 rett på den. Men nytt spørsmål: Skal nok greie å sette inn harddisken inn, hvordan får jeg da installert W7 på den da? Altså på ssden og ikke den som sitter i fra før? og hvordan gjør jeg den ssden til hoveddisk slik at pcen booter opp fra denne? regner med at svaret på disse spørsmålene vil bygge på noe av det samme.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hei. Du velger vel hvilken disk som skal boote da. Også velger du hvilken disk som den skal installeres på. Kommer vel opp 2 Harddisker i Windows Installasjonen, så velger du hvilken harddisk du vil installere på. Husk forresten at du må sette Optisk Drev (Dvd Brenner/BluRay) til første boot i Bios. Da vil den automatisk boote fra Windows DVD`en når du starter maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå