Gå til innhold

Crazylinser?


Anbefalte innlegg

Trenger hvite Crazylinser.

 

Har aldri brukt linser før så skal til optiker å få opplæring, men siden ingen av butikkene her selger crazylinser lenger pga. lav etterspørsel må disse kjøpes på nett.

 

Hos superkul.no og illusion.no har de slike linser, men det ene paret har en anbefalt brukstid per dag på opptil fem timer og den andre på åtte timer.

De skal brukes på Halloween, og da kan det fort bli mer enn åtte timer i kostyme.

 

Er det fordi øynene blir slitne og irriterte at de ikke bør brukes lenger? Eller er det noe annet som avgjør dette? Varierer det fra person til person hvor lenge de egentlig kan brukes? Kan man trene øynene opp til å bruke linser lenger?

 

Er det forskjell i kvaliteten på de forskjellige linsene? Er det et sted jeg absolutt bør eller ikke bør kjøpe slike linser fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid forskjell på forskjellige produsenter. Brukstid pleier å varierer nettopp pga slitasje på øyene og på selve linsen. Antar at du skal ut på fest(?). Kjøp deg 8-timers linser, ta de på rett før du skal ut og se hvor lenge de varer. Blir det ubehag, så er det nok helt sikkert ingen som bryr seg om linsene dine er borte på slutten av kvelden. Tror anbefalt brukstid på de dagslinsene jeg bruker er rundt 10-12 timer, men jeg kan ha de på hele dagen uten å merke noe før helt på slutten av dagen.

 

Kjøp en liten beholder med saltvann som du tar med deg på halloween. Det hjelper veldig mot ubehag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...