Redaksjonen. Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Pico-ITX hovedkort med alt integrert. Liten ARM-tøffing fra VIA 1 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 jeg trur vi kommer til å se mange DIY hovedkort som dette fremover. nå er det bare å håpe på at tilgjengeligheten også blir bra i norske butikker. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Kul sak, ålreit med SATA, men prisen blir vel sannsynligvis en del høyere enn Raspberry Pi... VGA-porten kunne de dog droppet. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 tilgjengeligheten blir vell egentlig det største problemet om planen er å ikke selge det til forbrukere? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Jeg tror salget vil ta seg kraftig opp dersom de begynner å selge disse med kabinett og ferdig innstallert OS. Helst med alle de OS-valgene som er nevnt. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Virker somom hovedkortprodusentene har fått øynene opp for Rasberry Pi's popularitet ;-) Dette er virkelig snadder, og ikke minst et leketøy for oss IKT-ere, så skal ha et par stk. av disse til å leke med :-D (leker fortiden med rasberry pi) Men det står ikke noe om pris, jeg HÅPER at prisen blir maks 499,- her til lands slik at den faktisk er billig nok til at man kan leke uhemmet med den, for noe mer enn 500 kr er for dyrt for et leketøy. men gleder meg som en unge -frank Lenke til kommentar
HKO Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Jeg har kjøpt meg en 23" touch skjerm. Er på jakt etter noen som utvikler android med drivere til noe slikt på en liten plattform. Feks. Dette hovekortet eller Raspberry for den saks skyld. Pleace heads up om det er noen som vet om noe slikt. Lenke til kommentar
Guybrush Threepwood Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Det som mangler på raspberry pi er jo (uheldigvis) støtte for flash 1080p (?). Dette er must på et mediesenter for å kunne streame f.eks NRK til sports-events og spille av youtube-videoer. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 "Siden VAB-800 i hovedsak tiltenkt industrien og bilbransjen, er ikke dette akkurat et hovedkort du får hos din lokale el-butikk. Vi vet derfor lite om prisene, men du kan finne mer informasjon om VAB-800 på VIAs hjemmesider." Jepp, tenkte tanken om å ha denne i bilen. Først var det RPi som var planen, men det blir reise-PC-en min med detikert lydkort og Lenovo-skjerm. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 En x86 chip og 2 nettverkskontrollere på 1 Gbit hver så har vi det perfekte hovedkortet. Raspberry Pi kan gjøre den jobben, men USB nettverksadaptret tar en god del ytelse når du må ha 2x på en og samme port, og med norsk fiber så vil ikke Pfsense komme helt til sin rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå