Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det luker surt av pikken min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Been there done that!..

Trodde også det var noe galt og vaska som jeg aldri har vaska'n før. :p

Det viste seg at jeg fikk soppinfeksjon pga all vaskinga og det blei ubalanse mellom bakterier og sopp som natulig skal finnes på kølla..

 

Når begynte clamydia å lukte?? ;)

 

Gå til legen, så skal du se at du slipper unna med en urinprøve. Ikke noe stress og det er greit å fikse.

Dessuten høres du ung ut, så du får kanskje alt detta gratis også..?

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Altså lukt er ofte et resultat av infeksjon. I urinveier er det enten bakterier eller sopp som forårsaker dette. Hvis jeg skulle gjette på hvilken sopp, ville jeg nokk ha sagt Candida som er en gjærsopp.og er veldig vanlig. Den forårsaker hyppig vannlatning, sur lukt evt. svie.

Vanlig behandling er med f. eks. Canesten eller lignende preparater.

håper dette var til hjelp : - )

Lenke til kommentar

Skjønner dette er kjipt, og at det ikke frister å gå til legen, selv om du burde gjøre det.

Legen er svært profesjonell og erfaren, så du er i trygge hender, og det er ingenting å være redd for.

 

Har soppmiddel jeg kan sende deg som er mer effektivt enn canesten hvis du tar kontakt på PM.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å få gjort noe med det, samtidig tror jeg det er vanligst at soppinfeksjon er ved roten og deromkring, og min intuisjon sier at dama hadde bakteriell vaginose, og at det ikke er sopp, så jeg ville ikke hatt på Canesten sånn uten videre.

Endret av festen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså lukt er ofte et resultat av infeksjon.

 

Er du sikker på dette? Eneste jeg har hørt som kan indikere på UVI (som er den infeksjonen jeg antar at du snakker om) er at man må tisse hele tiden, at det svir når man tisser og at det er ellers ubehagelig.

Det er også lite trolig at det er en infeksjon, det er sjeldent menn får UVI på grunn av deres lange urinrør.

Lenke til kommentar

Altså lukt er ofte et resultat av infeksjon.

 

Er du sikker på dette? Eneste jeg har hørt som kan indikere på UVI (som er den infeksjonen jeg antar at du snakker om) er at man må tisse hele tiden, at det svir når man tisser og at det er ellers ubehagelig.

Det er også lite trolig at det er en infeksjon, det er sjeldent menn får UVI på grunn av deres lange urinrør.

Candidiasis i denne sammenheng er ikke en UVI, men sitter på utsiden av penis. Oftest rammes penishodet og området under forhuden, og tilstanden kalles da en balanopostitt. Ellers er det riktig det du sier om at menn bare unntaksvis får UVI, og man skal da mistenke underliggende årsak. Endret av Pixma
Lenke til kommentar

Har hørt om folk som stikker penisen sin nedi en boks med yoghurt for å opprette balansen.

 

Vet ikke om det funker, men det er sikkert digg å stikke pikken sin i yoghurt uansett.

Det trikset skal jeg faen meg huske. Fort gjort å få en soppinfeksjon. Både for kvinner og menn.
Lenke til kommentar

Skal du bruke youghurt så bruk i alle fall youghurt naturell. Sukker som er tilsatt alle andre typer youghurt mater soppen. Youghurt inneholder vanligvis bare en type bakteriestamme (i alle fall Tine sin sist jeg sjekket) og er sur, så det kan ha effekt. Jeg har ikke nok erfaring til å si om det vil virke eller ikke, siden jeg aldri har testet det klinisk eller kjenner til andre som bruker det.

 

Du kan muligens forbedre egenskapene til youghurten ved å tilsette lactobacillus acidophilus som er en erkefinde til enkelte sopptyper. Kjøp kapsler på helsekost (f.eks biodophilus) eller et annet produkt som inneholder bakterien og rør ut pulveret i ca 10 kapsler i youghurten. Du kan gjøre dette enda mer effektivt om du rører ut bakteriene i varmt vann (oppvasktemperatur) og lar det stå 15 minutter før du har det i youghurten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...