Gå til innhold

Tips til reisemål 1-2 uker, alene

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil ut å reise i midten av August, når sommerjobben er ferdig (uke 33-35), gjerne til et relativt varmt sted med strender. Det kan være litt vanskelig å finne noen gode muligheter når man er alene, da de fleste tilbyr rom for 2 osv har jeg funnet ut. Uansett syns jeg Alghero i Sardinia og Naxos på Sicilia ser interessant ut. Jeg er ikke ute etter storparty-steder ala Ayia Napa nødvendigvis, men vil heller ikke til noen øde øy! Gjerne en mellomting. Jeg liker å slappe av i ro og fred, men samtidig er det ålreit å treffe folk (evt. damer ;) ). Opptil 6000-7000 kroner. Noen tips?

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sardinia og Sicilia høres ufattelig mye mer forlokkende ut enn et rustent hotell i tyrkias verste turistmaskin. Jeg ville gått for Sicilia av de nevnte alternativene.

Som et tilleggsforslag ville jeg vurdert noe på Balkan om du klarer å finne greit prisede flybilletter; Kroatia er det åpenbare og velorganiserte (fly til Dubrovnik eller Split om du vil være på ett sted, til Zagreb m/tog til kysten og sydover om du vil reise litt rundt), men mye moro er også tilgjengelig innen en ganske overkommelig togtur fra f.eks. Sarajevo.

I den litt mer eventyrlystne kategorien er Sarajevo (Bosnia Hercegovina)-Moster-Dubrovnik (Kroatia)-Herceg-Novi (Montenegro)-Tirana (Albania) er en kul tur jeg gjerne ville tatt igjen. Du trenger nok begge ukene for å få til dette. Billetter (tog/buss) koster en slikk og ingenting (men sjekk om retur er billigere enn enkelbillett), overnatting skjer på ungdomsherberger så du slipper å sture alene på et hotellrom om kvelden.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Sardinia og Sicilia høres ufattelig mye mer forlokkende ut enn et rustent hotell i tyrkias verste turistmaskin. Jeg ville gått for Sicilia av de nevnte alternativene.

Som et tilleggsforslag ville jeg vurdert noe på Balkan om du klarer å finne greit prisede flybilletter; Kroatia er det åpenbare og velorganiserte (fly til Dubrovnik eller Split om du vil være på ett sted, til Zagreb m/tog til kysten og sydover om du vil reise litt rundt), men mye moro er også tilgjengelig innen en ganske overkommelig togtur fra f.eks. Sarajevo.

I den litt mer eventyrlystne kategorien er Sarajevo (Bosnia Hercegovina)-Moster-Dubrovnik (Kroatia)-Herceg-Novi (Montenegro)-Tirana (Albania) er en kul tur jeg gjerne ville tatt igjen. Du trenger nok begge ukene for å få til dette. Billetter (tog/buss) koster en slikk og ingenting (men sjekk om retur er billigere enn enkelbillett), overnatting skjer på ungdomsherberger så du slipper å sture alene på et hotellrom om kvelden.

Herlig! :) Sjekkes straks!

Lenke til kommentar

Jeg var ute og reiste alene i 2008 og fikk anbefalingen om å dra til Rethymnon på Kreta. Og jeg syns det var helt perfekt. Laaaang strand, med store muligheter til å finne en liten privat del. En flott gamleby med flotte restauranter, butikker og masse kultur. og en havn med litt vel dyre restauranter, som tross prisen er verdt å prøve. Et gammelt fort ligger på oversiden av byen, hvis du er intressert i noe kulturelt. Vannet er varmt nå, og det er lufta også. Menneskene er utrolig hyggelige og høflige, og du kommer garantert til å finne noen å prate med. Det finnes noen utesteder, som er åpne utover natta, men det er ikke en typisk festeby. Jeg har introdusert byen for tre av mine nærmeste og alle de har dratt tilbake igjen. :) Hvis du bestemmer deg for å dra dit, har jeg mange tips om hva du "bør" besøke, så ta gjerne kontakt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...