bellduck Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Hei! Har nylig bygget meg en liten HTPC med et Silverstone ML03B Milo kabinett, og har noen spørsmål angående kjøling i dette. Mine specs nå: - AMD Athlon X2 250 (med kjøler fra en FX) - HIS Radeon 6570 Silent (passivkjølt) - Corsair XMS3 4GB singlechannel minne - 1TB 3,5" HDD Skal legges til at jeg nå nettopp bestilte meg et nytt hovedkort samt en A8-3850 APU og en Corsair Accelerator disk. Dette kabinettet har plass til 4 x 80mm vifter på høyresiden, og jeg har bestilt noen Arctic F8 Pro TC vifter (4 stk), men kom i ettertid på at dette jo er eksosvifter. Mitt spørsmål er dermed om det er den beste løsningen? Kabinettet har også perforeringer både på andre siden samt over CPUen og ved de ubrukte PCI-slottene. Dermed ser jeg jo for meg at disse viftene vil trekke luft gjennom hele kabinettet? Eller? Det største problemet nå som jeg kun har CPU-vifte er at det passivkjølte grafikkortet blir fryktelig varmt når det belastes. Vil dette bli bedre med fire eksosvifter? En annen ting som bekymrer meg en smule er at kjøleribbene på grafikkortet tar bittelitt i lokket på kabinettet, slik at jeg kjenner at det er varmt der. Er dette et problem? Finnes det eventuelt noe man kan legge mellom der for å hindre varmeoverføringen? -bellduck Endret 29. juli 2012 av bellduck Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Med mindre du MÅ ta på kabinettet ditt så ser jeg ikke så mange problemer med at det blir varmt. Hey, se på det som ekstra passiv kjøling! Hvis viftene allerede er bestilt så ville jeg selv bare ha prøvd og sett hva som skjedde. Om du ikke blir fornøyd så er det bare å prøve andre vifter eller teknikker. Lenke til kommentar
bellduck Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Takker for svar Viftene er kommet, men de jeg fikk var vanlige, og kan settes begge veier. Hvordan vil det da være best å sette dem? Ang. skjermkortet, så kjøpte jeg bare et annet som ikke er så høyt, det andre bruker jeg i en annen maskin nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå