aquafun Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Heisann! Vi skal kjøpe ny gressklipper eller plentraktor så snart som mulig (i morgen ). Vi har ikke planer om å overstige 7000,-, og den skal være ny. Plenen er omtrent 700 kvm, med noen litt trange hjørner. Har sett litt på McCulloch M95-66 ( http://www.mcculloch.com/no/products/cross-mowers/m95-66x/ ), som ser tilsynelatende kjekk ut. Noen som har erfaringer med denne, eller kvaliteten på McCulloch generellt? Åpen for andre tips Mvh. Truls Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Har ingen erfaring med nevnte maskin, men var det ikke ekstremt billig? Jeg ville vært redd for kvaliteten. Selv har jeg ikke prøvd noe annet enn Husqvarna Rider 17/18 AWD. Disse koster over 100 000 kr, og det er derfor jeg ville vært skeptisk til noe til 7 000 kr. Et annet problem er at den har klippeaggregatet midt under, og ikke foran, noe som gjør at du ikke kommer like lett til over alt. I tillegg vil hjulene legge ned gresset før det kommer til klippeaggregatet. Den har også sideutkast og ikke bioklipp. Uansett, 700 kvm klipper du på under en time (inkludert kantklipping) med en vanlig gressklipper, for eksempel Honda hrx 537. Endret 29. juli 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
aquafun Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Har ingen erfaring med nevnte maskin, men var det ikke ekstremt billig? Jeg ville vært redd for kvaliteten. Selv har jeg ikke prøvd noe annet enn Husqvarna Rider 17/18 AWD. Disse koster over 100 000 kr, og det er derfor jeg ville vært skeptisk til noe til 7 000 kr. Et annet problem er at den har klippeaggregatet midt under, og ikke foran, noe som gjør at du ikke kommer like lett til over alt. I tillegg vil hjulene legge ned gresset før det kommer til klippeaggregatet. Den har også sideutkast og ikke bioklipp. Uansett, 700 kvm klipper du på under en time (inkludert kantklipping) med en vanlig gressklipper, for eksempel Honda hrx 537. Takker for svar! 7000 er latterlig lite for en sitteklipper, men er en del ting på den som indikerer at kvaliteten likevel er god. McCulloch er faktisk eid av Husqvarna, og motoren er fra Briggs & Stratton. Ellers er konstruksjonen ganske enkel, så det er få dyre sammensetninger, og lite som kan bli ødelagt. Tror grunnen til den lave prisen forklares av speifikasjonene. Den har ikke hydrostatisk drift, motor på kun 5,2 hk og ikke mulighet til å sette på tillegsutstyr som tilhenger, snøskjær OSV... Må forresten nevne at klipperen ikke bare har sideutkast, men også mulighet for bioklipp. Lenke til kommentar
aquafun Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Er 5,2 hk alt for lite? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Jeg hadde aldri valgt traktor når plenen er 700 kvm. Velg en mye billigere standardklipper og få gratis mosjon på kjøpet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå