Gå til innhold

Trenger litt hjelp fra dere tv-tittere

Anbefalte innlegg

God aften! Har tenkt å kvitte meg med min gamle tv (42") og investere i en ny en, for å lage en liten privat kino til gutterommet. Så lurte på om noen kunne si noe varmt om denne flatskjermen? Kan ingenting om tv selv.

Om det skulle være sånn at dere hadde noen bedre anbefalinger å komme med, noe jeg gjerne tar i mot, så har jeg da satt noen krav og diverse andre ting.

Har helst sett for meg 46/47", og det må være Full HD. sitter 4-6 meter unna tven, og det funker fint med min 42". Blir som sagt å bruke den til film og tv. Vi har for øyeblikket kabel-tv. Har en ps3 jeg blir å koble på så kommer nok til å spilles litt på og.

Hvilke tv har ingenting å si. Har god kontroll over lys så går greit med plasma. Prisklassen jeg hadde tenkt meg lå på maks 5000 kroner, kanskje mer om det er nødvendig. Trenger ikke være smart-tv. Antall HDMI-innganger har null å si, blir nok å koble på PS3 og en blu-rayspiller. Eneste er at jeg kan finne på å koble på en av pcene mine.

Siden jeg allerede har laget en tråd ang. kinoen min så hiver jeg bare inn en ekstra note: Noen som har noen rimelige og bra hjemmekinoanlegg å anbefale? Rommet jeg skal rigge til på er ca 6 x 6 meter. Helst noe som er lett å koble til så jeg slipper masse ledninger overalt. Er nok kabler som ligger å slenger rundt om kring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å være noen TV-guru, så ville jeg valgt en plasmaskjerm ditt bruk. Spesielt siden du sier du har kontroll over lyset i rommet.

Plasma er ofte rimeligere i forhold til tilsvarende LCD/LED TVer. Jeg synes også plasmsa har behageligere bilde med bedre farger og sortnivå.

Enkelte vil nok advare mot innbrenning av bildet på plasmaskjermer, men det er ett problem som er så godt som borte på moderne plasmaskjermer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...