Gå til innhold

programkort i tven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal forklare hvordan jeg gjorde det, men jeg vet ikke om det er likt for alle:

Man har et kort av denne typen:

rikstv_feil.JPG

For å sette kortet inn i TVen, må man ha en CAM-modul, som er samme størrelse som kortet, men litt tykkere:

20111219175701.jpg

Kortet settes inn i CAM-modulen, og CAM-modulen settes inn i sprekken på TVen:

1200472548484_88.jpg

CAM-modulen ser ut til å koste ca. 649 kroner, ifølge prisjakt.

http://www.prisjakt....ct.php?p=603699

IKKE alle TVer har støtte for Riks-TV, men ganske mange.

Du kan sjekke støttede TV-modeller på Riks-TV sine hjemmesider.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ikke riks-tv selv, men etter en kjapp google-runde ser det ut som om de parrer kortene ja.

Aner ikke om de slutter å virke dersom du flytter programkortet rundt, men opplevde det på Canal Digital Parabol, som også parrer kortene med tuner/cam.

Lenke til kommentar

De parrer ikke direkte, men man må stort sett ha 1 kort registert pr dekoder man har. Og kort og dekodere/kortlesere må være registrert hos rikstv de også. Har jo uansett ingen ting å si da månedsavgift på rikspakken er lik om man har 1-4 kort og dekodere...så bare å melde inn :).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle fungere greit mot rikstv, kan du ta å gjøre et kanalsøk på tven med antennekabel i, velge "Antenne" når du søker, og se hva den finner? Finner den rikstvkanalene i samme rekkefølge som de ligger på dekoderen din, så er du i gang :). Da trenger du bare kjøpe kortleser og få den registrert hos rikstv.

Lenke til kommentar

Tror det stemmer, ja.

Både programkortet og CAM-modulen får du også kjøpt i elektrovarehus som Expert og Lefdal.

Koster omtrent det samme som de jeg linket til på Prisjakt.

Når du søker etter kanaler uten programkort og CAM-modul i tuneren/TVen, vil du finne alle kanalene hvis antennen er riktig koblet til.

Men du vil få en feilmelding hvis du prøver å se på kanalene.

"Ikke tilgang" eller noe sånt.

NRK-kanalene skal være tilgjengelige uansett om du har abonnement og kort, eller ikke.

Riks-TV gir deg altså NRK gratis.

Alle de andre kanalene vil stå i kanallista, men du får ikke se på dem.

Egentlig må du betale lisens for å ha TV, men det blir ditt ansvar. Har du først fått tak i utstyret, vil du kunne motta NRK.

EDIT:

Jeg klarer ikke å finne TVen på lista over kompatible mottakere på Riks-TV sine hjemmesider.

Men det var en kompatibel mottaker med nesten samme modellnummer. Jeg kan ikke garantere at TVen støtter Riks-TV. Står det Riks-TV på esken?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

har nett bestilt tven, så eg veit ikkje, men det står om tven at: Med den integrerte digitale tuneren kan du motta digitale kabel-TV- og bakke-TV-signaler uten en ekstra set-top-boks. Gled deg over kvalitets-TV uten kabelrot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...