jorkjo99 Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Hei, eg lurte på om eg kan bruke det programkortet som er i rikstv - boksen i tv som har integrert digital tuner? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Det går fint så lenge du har kortleser i TVen. Du kan få kjøpt kortleser på Elkjøp/Lefdal f.eks. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Tven må i tillegg være godkjent or bruk med slik kortleser. Hva heter tven din? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Jeg skal forklare hvordan jeg gjorde det, men jeg vet ikke om det er likt for alle: Man har et kort av denne typen: For å sette kortet inn i TVen, må man ha en CAM-modul, som er samme størrelse som kortet, men litt tykkere: Kortet settes inn i CAM-modulen, og CAM-modulen settes inn i sprekken på TVen: CAM-modulen ser ut til å koste ca. 649 kroner, ifølge prisjakt. http://www.prisjakt....ct.php?p=603699 IKKE alle TVer har støtte for Riks-TV, men ganske mange. Du kan sjekke støttede TV-modeller på Riks-TV sine hjemmesider. Endret 29. juli 2012 av Mannen med ljåen 3 Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Parrer ikke Riks-TV kort og CAM? Sånn at man ikke kan flytte kortet mellom flere enheter? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Det vet jeg ikke. Mitt kort har vært brukt i både en tuner, og en CAM-modul. CAM-modulen har vært testet i litt forskjellige TVer siden det var et par som var defekte og måtte byttes. Kortet har ikke sluttet å virke ennå. Men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Har ikke riks-tv selv, men etter en kjapp google-runde ser det ut som om de parrer kortene ja. Aner ikke om de slutter å virke dersom du flytter programkortet rundt, men opplevde det på Canal Digital Parabol, som også parrer kortene med tuner/cam. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 De parrer ikke direkte, men man må stort sett ha 1 kort registert pr dekoder man har. Og kort og dekodere/kortlesere må være registrert hos rikstv de også. Har jo uansett ingen ting å si da månedsavgift på rikspakken er lik om man har 1-4 kort og dekodere...så bare å melde inn . 1 Lenke til kommentar
jorkjo99 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Philips 42" LCD TV 42PFL3007T Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Skulle fungere greit mot rikstv, kan du ta å gjøre et kanalsøk på tven med antennekabel i, velge "Antenne" når du søker, og se hva den finner? Finner den rikstvkanalene i samme rekkefølge som de ligger på dekoderen din, så er du i gang . Da trenger du bare kjøpe kortleser og få den registrert hos rikstv. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Tror det stemmer, ja. Både programkortet og CAM-modulen får du også kjøpt i elektrovarehus som Expert og Lefdal. Koster omtrent det samme som de jeg linket til på Prisjakt. Når du søker etter kanaler uten programkort og CAM-modul i tuneren/TVen, vil du finne alle kanalene hvis antennen er riktig koblet til. Men du vil få en feilmelding hvis du prøver å se på kanalene. "Ikke tilgang" eller noe sånt. NRK-kanalene skal være tilgjengelige uansett om du har abonnement og kort, eller ikke. Riks-TV gir deg altså NRK gratis. Alle de andre kanalene vil stå i kanallista, men du får ikke se på dem. Egentlig må du betale lisens for å ha TV, men det blir ditt ansvar. Har du først fått tak i utstyret, vil du kunne motta NRK. EDIT: Jeg klarer ikke å finne TVen på lista over kompatible mottakere på Riks-TV sine hjemmesider. Men det var en kompatibel mottaker med nesten samme modellnummer. Jeg kan ikke garantere at TVen støtter Riks-TV. Står det Riks-TV på esken? Endret 30. juli 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
jorkjo99 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 har nett bestilt tven, så eg veit ikkje, men det står om tven at: Med den integrerte digitale tuneren kan du motta digitale kabel-TV- og bakke-TV-signaler uten en ekstra set-top-boks. Gled deg over kvalitets-TV uten kabelrot. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Tven er splitter ny, så den skal fungere helt fint selv om den ikke står på lista . Bare å prøve det vi sier så skal du være i gang. 1 Lenke til kommentar
jorkjo99 Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Okei, takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå