Gå til innhold

Hvilken dimensjon på dekk og slange

Maxiraze

Anbefalte innlegg

Hei!

Har skaffet meg en gammel racer som burde få noen nye dekk siden de som er på er veldig morknet så burde vell skifte ut slanger i samme slengen.

Men jeg har aldri hatt peiling på dimensjonen på slikt, det som står på det ene dekket er 32-630`27x11/4 aller helst skulle jeg har lært meg hva vært enkelt siffer betyr i dette nummeret men om noen kunne sagt meg hvilket dekk jeg må gå for så er det nokk. På http://chainreactioncycles.com så er det jo mye på salg nå så kunne vært fint å kjøpe derfra. Men eneste som står på de dekkene der er jo 700 x 23c og slikt noe som ikke gir noe mening for min del i forhold til det nummeret jeg oppga ltt tidligere.

Også tenkte jeg kanksje at jeg kunne kjøpe inn reserve slanger og dekk til downhillsykkelen min og der igjenn så har jeg like lite peiling men der står det 250-450 kPa/35-65 og hva det betyr skjønner jeg heller ikke. Så hva skal jeg gå for her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her snakker vi vel seriøst gammelt. 32-630 er ISO (ETRTO) dimensjonen, 27"x1 1/4 er en gammeldags beskrivelse av det samme.

Dette er nok ikke lagervare hos særlig mange sykkelbutikker da den dekkdimensjonen ikke har vært i utstrakt bruk siden 80 tallet.

Det er imidlertid mulig å skaffe fra bl.a. continental.

Om du ikke finner det på chainreaction (sannsynlig), så kan du høre med en sykkelbutikk om de kan bestille. I verste fall burde det være mulig å bestille her:

http://sheldonbrown.com/harris/tires/630.html

Lenke til kommentar

Ja er snakk om en gammel sykkel ja :) er en 1973 DBS Winner vist jeg ikke tar feil.

Ok nesten så jeg brude skaffa helt nye hjul da?

Skal se litt på det der

Nye hjul kan skape nye problemer. Da må du sjekke at bremsene fortsatt virker og at aksellengdene og innfestingen er kompatibel. Som sagt så blir det produsert 630 dekk men de må nok bestilles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...