Ola_os Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hei Jeg skal ha meg ny PC til ca. 10000 kr. En venn bygger PCen, installerer all nødvendig programvare og tester den mot et honorar på kr 1000. Jeg har allerede Windows XP, så jeg trenger ikke kjøpe nytt OS om min venn skal bygge. PCen skal brukes som en allround maskin, med både spilling og filmredigering. Men idag så jeg et tilbud på elkjøp; En HP (HPA210) pc til 9995,-, tror d er denne; http://www.hp-expo.com/no/nor/consumer/pcs...m096a_tech.html På elkjøp følger det også med en 17" skjerm (står ikke hvordan), samt en DVD brenner (ingen spesifikasjoner). Skjermkort, og hastighet på AGP porten står det ingenting om. Hvor tror dere jeg får mest for penga? Bør jeg bestille deler for 9000 inkl. frakt fra komplett, eller kjøpe elkjøp PCen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 En venn bygger PCen, installerer all nødvendig programvare og tester den mot et honorar på kr 1000. Wow, hyggelig venn du har... :-? Hvor tror dere jeg får mest for penga? Bør jeg bestille deler for 9000 inkl. frakt fra komplett, eller kjøpe elkjøp PCen. Jeg vil anbefale deg å bestille fra Komplett framfor Elkjøp, da får du også skreddersydd maskinen akkurat slik du vil ha den. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 du får uten tvil bedre ytelse om du bygger selv. ta en titt på dette opsettet jeg har sat opp, og velg selv. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=142848 Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 ALDRI kjøp en ELKJIP pc! kjenner alt for mange som er misfornøyde. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Gode venner tar ikke betalt for å bygge PCer, men man gjør det gratis som en vennetjeneste. Selv Komplett tar ikke 1000 kr for å sette sammen PCen... Jeg har bygget mange PCer og har aldri tatt 5 øre for det. Men det kan jo hende at mine venner gjør meg en gratis tjeneste en annen gang. Uansett, hold deg langt unna HP og Elkjøp hos du liker å skru litt på maskinen og har operativsystem fra før. Med HP får du kun restore-CD, uten egne drivere for hver komponent som du får når du kjøper PC i deler. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 En venn bygger PCen, installerer all nødvendig programvare og tester den mot et honorar på kr 1000. Wow, hyggelig venn du har... :-? Heh, denne fyren ville jeg ikke hatt i venneflokken min nei! Fy ****** for en sleip drittsekk! Men, jeg ville heller droppet kameraten din! Bruk PC-byggere som for eksempel Komplett.no har og bygg deg en PC selv. Spør oss om hjelp! Det er derfor vi er her. Så kan du heller be Komplett bygge PCen også slipper du å måtte legge ut til den "kameraten". *gjør en stygg grimase* Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Riktig. Om du ikke har så god greie på PC nå, kommer du muligens til å få det etterhvert (siden du får deg PC), og da kommer du til å angre på at du kjøpte de ferdiglagde skvipet som er ustabilt, og anti-oppgraderingsvennlig. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Komplett tar 600 kroner for å bygge pc'en... då får du 3 års garanti i tilleg til garantien for hver enkelt del... "vennen" din tar 1000 kroner då sitter du igjen med garanti på delene som muligens faller bort hvis han gjør en feil... litt kjip deal... Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Kan vel bare si "Amen" til det som har kommet fram her. Og dersom du vil ha ferdig pc, så er noen av fujitsu-siemens litt mer opgraderbare... Hp er ihvertfall siste sort ,så sant du ikke bryr deg mer enn katta da. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Komplett tar 600 kroner for å bygge pc'en... då får du 3 års garanti i tilleg til garantien for hver enkelt del... "vennen" din tar 1000 kroner då sitter du igjen med garanti på delene som muligens faller bort hvis han gjør en feil... litt kjip deal... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR- nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA- Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+ AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus- Socket A (Barton) prosessor, 512kb DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) Sony DVD-brenner DWU10A, IDE, Bulk- DVD+R/+RW/-R/-RW4X/2,4X/24X/10X/32X/8X Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR- AGP, ATI 9800, DVI-I, TV-Out, Retail Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE- ATA/100 harddisk 2MB cache 7200RPM Hansol 19" CRT 920P TCO-99- Skjerm- Miljøavgifter kr 50,00 pr stk kommer i tillegg. Chieftec Dragon Midi Tower - Kabinett m/300W DH-01W P4 / AMD Lim inn her: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=Shop...oppingCartMulti 118267 119450 116244 112665 118406 119626 116437 110635 108013 Kommer på totalt 10 774 kr + 600 kr for å sette den sammen. Burde funke fett... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 En fordel med å la vennen bygge er at han kan installere os og programmer, det gjør ikke komplett. men uansett så er Komplett et bedre alternativ enn Elkjøp ja. PS Data er kanskje et enda bedre valg Lenke til kommentar
guom Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Elkjøp har dårlig service, herved er du advart. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 PSData er BILLIG, BRA brukerstøtte, men desverre litt fårlig utvalg Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Komplett er mye bedre enn elkjøp. En venn tar ikke betalt for å hjelpe, jeg hadde gjort det der gratis! Det er jo fett å sette sammen pc'er da! Hvis du bestiller hos komplett setter de den sammen for deg, og du slipper å bli snylta av den sleipe vennen din.. OS og programvare er ikke så vanskelig å installere at jeg ville betalt 1000 spenn for det! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Elkjøp vs Komplett pest vs kolera M P X Lenke til kommentar
Ola_os Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Ang. komplett; Hva inkluderer de 600 kronene de tar i PCbyggeren, tester de f.eks om alle delene fungerer skikkelig? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Ang. komplett; Hva inkluderer de 600 kronene de tar i PCbyggeren, tester de f.eks om alle delene fungerer skikkelig? Ja de tester alle delene... legger inn et OS for å sjekke at alt fungerer som det skal. Mulig de kjører noen testprogrammer og, de sletter selvfølgelig OS fra maskinen hvis du ikke har bestilt med. Du får da en pakke med pc'en "ready to go" oppi.. bare å plugge i kontaktene og installere et OS som passer din smak heh Lenke til kommentar
It's me Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Ang. komplett; Hva inkluderer de 600 kronene de tar i PCbyggeren, tester de f.eks om alle delene fungerer skikkelig? De legger også inn OS for deg hvis du hadde kjøpt det der. 3 års garanti og brukerstøtte er også meget bra. 1000kr synes jeg er skikkelig sleipt av "vennen" din. Komplett.no gjør jobben + garanti og brukerstøtte, og tar 400kr mindre for jobben. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har bygd 3 pc for 3 venn og gjør det gratis inkl installere winxp, jo jeg gjør det for moro skyld..bygget pc for søsteren min, hjelper henne også. Dropp vennen eller ikke betal 1000 kr, men 200 kr er greit nok fordi han har jo ingen utdanning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå