Kaptein... Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Hei. Har hatt problemer i økende grad med at maskinen har blitt betydlig tregere. Merket det spessielt i Windows under spill. Prøvd å reinstallere OS-et uten at det hjalp og hentet alle de nyeste driverne fra HP sin nettside. Sjekket gjennom event-logen i Windows og finner ikke noe spesielt der. Kjørt HD tune å fant ut at disken min hadde noen dårlige sektorer (ca 200). Merker at noe også går litt tregt i Linux , men ikke like merkbart. Disken jeg har i laptopen er en toshiba 640gb (TOSHIBA MK6461GSYN) og er et resultat av en reklamasjon av den forrige. Maskinen min er en helt OK ett år gammel HP laptop, så håper det ikke er noe annet som har tatt kveld Mitt spørsmål er som følgende: Kan 200 dårlige sektorer amputere ytelsen så mye at den må byttes umiddelbart eller kan det ligge noe annet innblandet? Takker for alle svar :-) noen logger som kanskje kan være til nytte: REALLOCATED.txt SECTOR COUNT.txt Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Så lenge det er reservesektorer nok så skal det ikke bety så mye, men så fort det er tomt for det så er disken defekt. 200 defekte sektorer er mye så du bør sjekke hvilken grense produsenten opererer med og passe på at du tar backup av ting du ikke vil miste da disken er på tur til å ta kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå