konduktans Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Hvis det var slik at alle telefoner ble levert med stock Android, ville vi sluppet problemene med fragmentering og treg oppdatering. Hvorfor leverer ikke produsentene telefonene sine med stock Android, og heller gir oss muligheten til å velge skins selv? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Fragmenteringen er vel ikke når det gjelder skins men hvilken versjon av Android mobilen kjører. Dette er også naturlig at det skjer siden nyere Androidversjoner krever bedre hardware. Akkurat det samme når det gjelder iOS. Gamle iOS enheter får ikke nyeste versjon de heller. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Enhver ny oppdatering krever støtte for hardwaren i telefonen. Selv om produsentene hadde gått for stock android, ville det ikke vært mulig for Google å gi ut "The One update to update them All." Dog du har valgfrihet: På lik linje med Apple har Google sin egen serie telefoner som de selv lager oppdateringer for. Om nyeste versjon er det viktigste for deg, kjøper du deg en Nexus. Problem solved. Endret 29. juli 2012 av Dummst Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Nexus S får Jelly Bean. Veldig, veldig mange telefoner har spesifikasjoner tilsvarende - eller bedre enn - Nexus S, men får ikke hverken ICS eller Jelly. Hadde alle telefoner vært lansert med standard Android, ville i prinsippet alle telefoner i mellomsegmentet hatt ICS nå. Hvor mye bedre hadde ikke det vært? 3GS er langt svakere enn 4 og 4S, men fikk allikevel iOS4(og sikkert 5). Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Elsker min Nexus S &--#60;3 Ren Android og fikk nettopp Jelly Bean Endret 29. juli 2012 av TMB Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Produsentene liker å ha kontroll. Du bør lese ToS for f.eks HTC/Sense av all overvåkning og shit de kan gjøre. Jeg for min del wiper telefonen å legger inn custom ROM. 1 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Vet dette er et dumt spørsmål, men kan man legge inn Vanilla Android på hvilken som helst telefon? @TMB; Tenker på å kjøpe meg en brukt Nexus S. Har du opplevd noen ulemper som er verdt å nevne? (bugs, ustabilitet etc.) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Egentlig ikke som jeg kommer på i hvert fall.. er en veldig bra telefon Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Ja du kan legge inn vanilla på hvilken som helst telefon. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Er det bare å roote, og legge inn f.eks Galaxy Nexus ROM? Gitt at jeg har f.eks en Samsung SII eller Motorola Defy+, og ønsker Vanilla ICS, hvordan ville jeg da gått frem, i grove trekk? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 det er mulig ja, jeg og mange andre 'nerder' kjøper seg billige lg optimus 2x til ca 2000 og legger in ics og cm selv om siste versjon fra lg er 2.2 Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Er det bare å roote, og legge inn f.eks Galaxy Nexus ROM? Gitt at jeg har f.eks en Samsung SII eller Motorola Defy+, og ønsker Vanilla ICS, hvordan ville jeg da gått frem, i grove trekk? Du kan ikke bare ta en hvilken som helst ROM og legge den på en hvilken som helst telefon. Dog er det et flere store hobbyutviklermiljø som lager egne ROM-er tilpasset hver enkelt telefon. Stort sett, jo mer populær telefoner , jo bedre utviklermiljø og jo fortere får man "custom ROMs". Å legge inn custom ROM er ikke vanskelig, dog kan det være lett å gjøre feil. Anbefaler derfor at du leser deg opp på prosessen for din egen telefon på XDA-Developers. Ja du kan legge inn vanilla på hvilken som helst telefon. Nei det kan du definitivt ikke. Telefoner trenger et OS som har støtte for den spesifikke hardwaren i telefonen. Dog, mange telefoner har fullt fungerende AOSP (vanilla) ROMs tilgjengelig fra hobbyutviklere. Dersom oppdateringer er viktig, bør man absolutt sjekke miljøene for hobbyutviklere før man kjøper en telefon. Eller så kjøper man seg enkelt og greit en Nexus Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Regner og med at produsentene legger på sitt eget skin for å skille seg ut fra mengden. Da er det ikke bare hw som skiller telefonene, men brukeropplevelsen. De fleste bruker telefonen rett ut av boksen og har ingen peiling om det pepperkake eller iskrem som kjører på den. Når jeg kjøpte telefon til min mor, valgte jeg HTC pga Sense. Hun krever bare at ting fungerer, og da er hun fornøyd. Oppdateringer synes hun bare er stress, da det "forandrer" telefonen hennes. Jeg tipper at hun representerer majoriteten av brukerene, og at jeg som rooter og legger inn ny rom er en bitteliten minoritet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå