Gå til innhold

[Løst] LG Galaxy S2 | Tappes for penger?

Anbefalte innlegg

Hei, fylte for ca 1 uke siden 200kr på min telefon, har ikke noe abonnement.

Men har ringt med den EN gang, ettersom jeg bruker nettet for det meste når jeg skal kontakte folk.

Var litt rart, siden sjekket saldoen min, så hadde jeg 130kr, og har snakket i totalt 5min om ikke mindre, sendt kanskje 5 SMS.

Og mens telefonen har ligget til lading et par timer, sjekket jeg nå igjen, fra 12:34 - 18:18 har den gått fra 130kr, til 127,24 kr.

Den tappes, uten at jeg bruker mobilen..

Noen som vet hva som er feil? :)

Bruker Wifi når jeg er på nettet med tlfn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dataroaming var deaktivert, er vel riktig det?

Noe som het "Data Aktivert" Aktiver datatilgang over det mobile nettverket, var aktivert.

Skal den deaktiveres? :p

Dataroaming trenger du ikke ha på med mindre du har One Call etc som operatør.

"Datatilgang over mobilt nettverk" er det som koster penger. Det jeg er 99% sikker på er at du har aktivert mobildata og at det er noen apper som ligger i bakgrunnen og sender/mottar data. For eksempel at telefonen sjekker etter e-post, værmelding etc.

S2 er forresten Samsung, ikke LG :p

Lenke til kommentar

Dataroaming var deaktivert, er vel riktig det?

Noe som het "Data Aktivert" Aktiver datatilgang over det mobile nettverket, var aktivert.

Skal den deaktiveres? :p

Dataroaming trenger du ikke ha på med mindre du har One Call etc som operatør.

"Datatilgang over mobilt nettverk" er det som koster penger. Det jeg er 99% sikker på er at du har aktivert mobildata og at det er noen apper som ligger i bakgrunnen og sender/mottar data. For eksempel at telefonen sjekker etter e-post, værmelding etc.

S2 er forresten Samsung, ikke LG :p

ahh, blanda sammen navna, hehe. LG Optimus X2 heter den jeg har :p
Lenke til kommentar

Korreksjon: Den skal deaktiveres dersom du ikke ønsker å bruke internett på mobilen utenom Wi-Fi. Siden du har kontaktkort så er det nok lurest å deaktivere ja, siden satsene per MB ofte er veldig høye på kontantkort.

Men det du også kan gjøre er å gå igjennom alle appene på telefonen og deaktivere push-varsler, automatisk synking hvert X minutt osv. Altså bakgrunnstrafikk som det heter.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Om det er Telenor du har, er det nok bakgrunnsprogrammer som bruker datatrafikk. Telenor endret prisen på datatrafikk for kontantkort fra en makspris på 10,-/dagen til en makspris på 399,-/mnd tidligere denne måneden, så det er ikke merkelig om du ikke har merket dette før nå.

Ved å deaktivere pakkedata vil du unngå problemet om det kun er Wifi du bruker når du surfer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...