Gå til innhold

Kjøp av kabinett

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å kjøpe meg et nytt kabinett for min pc.

Jeg har noen få krav:

- Vil ha stillegående vifter

- helst big tower kabinett

- enkelt design, ikke noe mye sci-fiction opplegg eller noe lignende

- ikke noe veldig lyse farver.

Jeg har tenkt på dette veeeldig lenge men er usikker hvilke vifter jeg bør kjøpe med, pga av det det følger med 2 - 3? vifter på den.

Specsa jeg har på nåværende pc er:

- Intel Core? i7 Quad Processor i7-2600K

- Cooler Master GX 750W PSU

- Corsair XMS3 DDR3 2000MHz 8GB CL9 (skal kjøpe et sett til)

- Western Digital Caviar@ Green? 2TB

- ASUS Maximus IV Extreme B3, Socket-1155

- Geforce 560TI

Så, hva mener dere? Hvilket kabinett bør jeg kjøpe meg, si gjerne hvorfor og kom med argumenter for og imot! Gjerne kom med ting jeg burde kjøpe med, tenker på vifter og annet stuff!

Mvh - Pjatte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

800D et forsåvidt et godt kabinett, men faller egentlig mellom to stoler. Det langt fra optimalt for luftkjøling og heller ikke helt ideelt for vannkjøling hvis man har et kraftig oppsett som krever flere radiatorer. I tillegg har man prisen som må sies å være dryg. Kvaliteten er det dog lite å si på og med HDD hotswap i tillegg til andre praktiske løsninger er det et behagelig kabinett. Hvis jeg skulle kjøpt nytt kabinett i dag så ville jeg heller gått for noe ala 650D, Corsair C70 eller FD R4 for luftkjøling, og NZXT 810 for vannkjøling.

Endret av pølsehund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

800D et forsåvidt et godt kabinett, men faller egentlig mellom to stoler. Det langt fra optimalt for luftkjøling og heller ikke helt ideelt for vannkjøling hvis man har et kraftig oppsett som krever flere radiatorer. I tillegg har man prisen som må sies å være dryg. Kvaliteten er det dog lite å si på og med HDD hotswap i tillegg til andre praktiske løsninger er det et behagelig kabinett. Hvis jeg skulle kjøpt nytt kabinett i dag så ville jeg heller gått for noe ala 650D, Corsair C70 eller FD R4 for luftkjøling, eller NZXT 810 for vannkjøling.

mange som mener om man først skal ha C70 burde man like gjerne investere de hundre lappene ekstra 650D koster
Lenke til kommentar

mange som mener om man først skal ha C70 burde man like gjerne investere de hundre lappene ekstra 650D koster

OK

C70 har:

• Mindre
  • Lettere
  • 300 kr billigere
  • Bærehåndtak
  • Bedre kjøling
  • Like/større muligheter for radiatormontering.

650D har:

• Hotswap
  • 2 ekstra 5.25" brønner
  • Vindu uten viftefester

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...