Gå til innhold

ASUS K55VM, et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal handle en forholdvis rimelig laptop (7500max) til gaming og studier.

Er ASUS K55VM (6990,-) ei god maskin for dette? Vil kunne kjøre spill som starcraft 2, diablo 3 og battlefield 3, men trenger ikke å kjøre de på max så lenge fpsen er brukbar! :)

Har lett litt og finner ikke mye med i7 og GT630+ til under 7k, men tenkte jeg skulle høre etter her først siden jeg ikke kan all verden om datamaskiner.

Batteritiden er ikke så veldig viktig for min del, så lenge den ikke slukner på under en time i klasserommet.

På forhånd takk for evt. svar ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett på Dell inspiron SE? Både 15" og 17" er konkurransedyktig priset sett ut fra specs.

17" kan fås med i7 og GT650M til 7600,- etter 400,- rabatt ved bruk av kupongkode. Dette inkluderer også en meget god matt fullhd skjerm.

15" leveres med AMD 7730M grafikk som ytelsesmessig ligger midt imellom GT630M og GT650M. i7 modellene fås rett over 7k etter rabatter osv også denne modellen leveres med gode matte fullhd skjermer.

Lenke til kommentar

Mange takk for svar! :)

Disse maskinene virka veldig ålreite, mye bedre skjerm og litt kraftigere grafikkort på den 15" Dellen (uansett hvor fristende må jeg nok utelukke 17" ettersom de er i største laget)

Greia er at jeg har en liten rabatt på mpx.no, noe som gjør at jeg får ASUS K55VM til 6700,-

Altså er oppgraderinga på Dell 15" 500,- kroner dyrere. Er det verd det?

Lenke til kommentar

Ikke dumt, det hadde jeg ikke tenkt på!

Fant denne - ålreit kjøp?

http://www.finn.no/f...nnkode=36184383

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-555M.41933.0.html

Bla nesten helt nederst så finner du ut hvor bra skjermkortet (til pcen du fant på finn.no) gjør det i de forskjellige spillene. Som du ser så kan du spille Battlefield 3 på low om du ikke legger merke til at du er under 60 fps, men for meg ville det nok ikke godt. Du vil nok også få framedrops og siden fps din allerede er forholdsvis lav så er jo ikke det spesielt bra. Diablo 3 går fint på medium.

Lenke til kommentar

Gt 555m er et lite hakk raskere enn gt 630m

Du skal kunne spille de fleste spill på medium,

Battlefield 3 medium 1366x76,

Diablo medium 1920x1080

Starcraft low/medium 1920x1080

Hvis du spiller et spill på 1920x1080 og på low, vil spillet uansett se relativt bra ut pga høy oppløsning på liten skjerm

Lenke til kommentar

Diablo medium 1920x1080

Hvis du spiller et spill på 1920x1080 og på low, vil spillet uansett se relativt bra ut pga høy oppløsning på liten skjerm

Et GT 650M klarer BF3 på laveste grafikkinnstillinger i 1280x720 kan jeg fortelle av egen erfaring.

Et 555m er et greit stykke unna ytelsesmessig dessverre

Lenke til kommentar

Diablo medium 1920x1080

Et GT 650M klarer BF3 på laveste grafikkinnstillinger i 1280x720 kan jeg fortelle av egen erfaring.

Gikk ut fra 30fps avg (Kilde: notebookcheck) :) Som egentlig er helt spillbart for en som ikke har hatt "gaming" pc før. MEN personlig hadde jeg ALDRI taklet å spille 30fps avg. Det betyr at man får dropp ned til 15fps i full action:)

***Aller helst spill battlefield 3 på low med 555m (Det er ikke så VELDIG mye forskjell på innstillingene i battlefield 3 uansett)

Lenke til kommentar

Diablo medium 1920x1080

Gikk ut fra 30fps avg (Kilde: notebookcheck) :) Som egentlig er helt spillbart for en som ikke har hatt "gaming" pc før. MEN personlig hadde jeg ALDRI taklet å spille 30fps avg. Det betyr at man får dropp ned til 15fps i full action:)

***Aller helst spill battlefield 3 på low med 555m (Det er ikke så VELDIG mye forskjell på innstillingene i battlefield 3 uansett)

Da så :p Jeg greier heller ikke å spille med 30 fps. 60 fps holder for meg og gjerne over slik at dersom man får framedrop så slipper man å havne under 60 fps.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg går litt ned i pris på kjøp av laptop, og heller investerer i et nytt skjermkort i min stasjonære maskin. Mitt ATI Radeon HD 4850 begynner å slite litt med dagens spill :)

Hvilke kort i 1500kronersklassen kan man få som passer greit til en

* AMD Athlon II X2 250 Processor (2CPUs), ~3.0GHZ

* 4GB RAM

Har sett litt på GTX 560, men lurer på om det kanskje blir litt overkill for en ikke altfor ny prosessor?

Samtidig lurer jeg på hvilke laptoper til 5k-6,5k ( 13"-15,6") med mulighet for oppgradering til SSD som fortsatt kan kjøre spill som D3 og Starcraft2 på en grei måte? Gjerne med ålreit batteritid, støynivå og ikke alt for varm.

På forhånd takk :) !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...