FreeakZone Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Noen som kan forklare meg hva forskjellen er på bokført saldo og dosbonibel saldo?? Jeg skjønner ikke dette Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Disponibel saldo er penger du kan bruke, bokført saldo er saldoen på kontoen etter at banken har overført til og fra kontoen. Når du handler, så reserverer selger et beløp på kontoen din. Dette beløpet trekkes da fra det disponible beløpet på konto. Senere vil banken trekke pengene fra pengene du har bokført. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Eller hvis du har kassekreditt på feks 10 000 på kontoen din, da viser disponibel saldo 10 000 mer enn bokført saldo, fordi du kan disponere de 10 000 selv om du ikke har dem på konto. Lenke til kommentar
FreeakZone Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Men er da pengene trekt fra disbonibel saldo? eller er det sånn at hvis jeg har 900 kr som er bokført og 0 kr disbongibelt vil ikke pengene bli trekt da eller er dem allerede trekt? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Hvis du har 900 bokført og 900 disponibelt, og bruker 900, så vil det stå 0,- disponibelt og 900 bokført til banken har overført pengene fra kontoen til din mottagerens konto. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Men er da pengene trekt fra disbonibel saldo? eller er det sånn at hvis jeg har 900 kr som er bokført og 0 kr disbongibelt vil ikke pengene bli trekt da eller er dem allerede trekt? Hvis du har 900 bokført, og 0 disponibelt så er pengene "låst" pga en betaling eller uttak som er registrert i en annen bank/visa, og banken vil ta det ut fra din konto så fort som transaksjonen er fullført. Du er med andre ord blakk.. Lenke til kommentar
FreeakZone Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 OkeI... Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå