Tweedledee Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hei, har skrudd sammen følgende maskin for en venn: Kabinett: NoiseControl HK: ASUS P4P800 Deluxe CPU: Intel P4 2.4 RAM: 2*256 MB TwinMOS PC3200 DDR-DIMM CL2 HDD: Seagate S-ATA 120GB Grafikk: 3D Prophet 64MB (gammelt) CD/DVD: LG 16x/48x PSU: Fortron/Source 300W Problemet er at den er utrolig ustabil. Har såvidt fått installert Win XP Home, men med mange page faults underveis... Har såvidt klart å koble meg på nett også, men nå rebooter maskinen før Windows kommer opp. Hva kan være galt, og hvordan burde jeg gå frem for å finne feilen? Har fått installert ASUS Probe som påstår at CPU-temp er ca 36 grader, men når jeg kikker i BIOS ser jeg tall som nærmer seg 50. Kan jeg ha tatt på for mye kjølepasta, slik at CPU'en går varm? Jeg får nesten inntrykk av at maskinen blir mer og mer ustabil ved mer bruk, mens den er litt bedre når den ikke har vært brukt på en stund... Får typisk fikset ting på "første forsøk dagen etterpå". Ellers sitter jeg på en gammel maskin med følgende spesifikasjoner, som vel kan brukes til å teste noe: Kabinett: Lian-Li HK: MSI 6380LE CPU: AMD 1.4 RAM: 1024 GB et-eller-annet (PC2100) HDD: Seagate ATA 80GB All hjelp mottas med stor takk, jeg er lettere fortvila! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå