whatev3r Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Hei! En venn av meg har mekket et treningsprogram til meg, og lurer på om noen kan se over det og komme med konstruktiv kritikk eller tips? Jeg ba om 4-splitt, for det passer meg best. Målet er å bli mer markert og sterkere, men har ingen mål å oppnå nivået til bodyfitness eller noe mer ekstremt. Dag 1 Bryst, skuldre, triceps. Benkpress 5x5 Skråbenk 3x8 Flyes 3x10 Sidehev 3x10 Pushdown 3x8 Planken 3x Dag 2 Ben. Knebøy 5x5 Utfall 2 (evt 3.)x10 Benpress 3x10 Sittende tåhev 2x20 - Andre øvelser? Dag 3 Bryst, skuldre, triceps. Benkpress 3x8 Nedtrekk 3x8 Skulderpress 3x6 - Kom gjerne med innslag. Dips? Dag 4. Rygg, biceps. Nedtrekk 3x12 Markløft 4x5 Sittende roing 3x8 Foroverbøyd sidehev 3x12 Bicepscurl med stang 3x6 Chins? - Vær så snill og ikke kom å si at jeg skal følge stronglift 5x5, for det kommer jeg faktisk ikke til å gjøre. De øvelsene som er nevnt kan jeg, men jeg kan ikke så veldig mye mer enn det, og han som lagde treningsprogrammet er ikke å få tak i for øyeblikket. Skulle gjerne hatt mer innslag på dag 3 og ben! På forhånd, takk! EDIT: Er ei jente på 20 år, om det har mye å si! Endret 30. juli 2012 av whatev3r Lenke til kommentar
aomt Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Du har så stor spredning på sets/reps. Alt frå 5x5 til 3x12... Kva er målet ditt? Bli litt sterkare/gå ned i vekt og beholde muskler? Eller trene hypert. og bygge litt muskel masse? Lenke til kommentar
whatev3r Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Kompisen min fortalte meg at tunge baseøvelser som knebøy/markløft/benkpress burde være 5x5, men dag 3 på triceps/bryst/skuldre er lettere intensitet. Resten er vanligvis 3x8, og vet ikke helt hvorfor det er så mange reps som går ut over rygg og trapezius. Målet er bare å bli mer markert og sterkere, tviler jeg trenger å gå ned i vekt. Men som sagt, skal ikke bli noen fitness utøver her, er bare en vanlig student som vil holde formen oppe og være noenlunde veltrent. Jeg har spesielt lyst til å bli mer markert rundt skulder/rygg/arm parti, og gjerne sterkere generelt. Lenke til kommentar
whatev3r Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 For å være helt ærlig så vet jeg ikke helt selv. Det var ikke jeg som lagde programmet, men stolte på han som gjorde det. Jeg har ikke fulgt programmet slavisk, siden det har vært vanskelig å trene i sommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå