Gå til innhold

Tilbud på Elkjøp.no kun i dag: Toshiba 10.1" mini-PC NB520-11N til 1495,-


Anbefalte innlegg

Tenker jeg bare bestiller meg en, http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/TOSNB52011N/toshiba-10-1-mini-pc-nb520-11n-brun men tenkte å tipse dere, samt høre om kanskje noen har erfaringer med den?

 

Er vel ikke noe problem for denne maskinen og oppgradere til Windows 7 pro 64 bit?

Er det noe som helst sjanse for at den kan dra f.eks Trackmania?

 

Uansett blir det nok kjøp på meg, 10 timer batteri, HDMI utgang osv osv.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på maskinvaren:

  • 1.6 GHz Intel Atom N2600 prosessor
  • Intel GMA HD med 250 MB delt minne
  • 1 GB minne og 320 GB lagringskapasitet

Ergo: 1 GB - 250 MB = 750 MB RAM

 

Som du ser med mindre du vil ha windows XP eller Ubuntu kommer denne maskinen å bli så treg at det er kjedelig å bruke denne, ville heller anbefalt Toshiba å hatt Android 4.0 - Ice Cream Sandwich heller på en slik maskin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en lignende maskin. En så liten skjerm er et mareritt å bruke. Ikke plag seg selv med en sånn maskin.

Min Mac er 13", og det er den minste PC-skjermen som er brukbar for meg.

 

Min Asus eee ble oppgradert til 2 GB RAM. Fortsatt treg som ei skilpadde.

 

 

Hvis du trenger en maskin å ta med deg på reise, kan du jo vurdere et nettbrett som iPad, eller en ultrabook / MacBook Air.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
kraftig mini-PC som kombinerer doble prosessorkjerner med Harman Kardon-høyttalere og Dolby Advanced Audio for imponerende ytelse.

Jævla Elkjøp.

 

Det eneste man kan gjøre med denne er å installere en lett Linuxdistro. Ellers er den ubrukelig. Edit: lol @ windows starter.

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

At denne har kostet 3295 kr hos elkjøp sier hvor lattelig dette er.

Se på Asus Eee PC 1225B E450 4GB 320GB som er en del bedre kjøp til ca samme pris hos nettbutikkene.

 

Så denne burde selges til 1500 kr hele året.

 

Ja den klarer nok å spille av youtube på 720p men det blir nok litt hakkete og minnet gir etter.

Ville mist oppgradert til 2 GB minne som virker ut er maks.

 

http://eu.computers....20-11N/1119459/

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt netbook tidligere, men det funker bare til nødbruk etter min mening. Alt for tregt og for lav oppløsning. Legg i en tusenlapp til så får du 11,6 tommers skjerm med større oppløsning, 4GB ram, skikkelig 64 bit windows osv. En slik 11,6" kan man faktisk bruke over litt tid uten å bli irritert på det meste :-)

 

F.eks. denne:

 

http://cdon.no/elektronikk/netbook_acer_d722_c60_4gb_320_11%2c6_hd_w7h_hd_6290_black-19009579

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Den lave oppløsningen var en konstant hodepine. De fleste dialogboksene var høyere enn skjermen, og knappene med OK, Avbryt, Neste osv... var ofte utenfor skjermen.

 

Og den øverste, blå linja som du må ta tak i for å flytte vinduet litt opp, var også utenfor skjermen.

 

Netbook har gitt meg mange FFFFFFFFUUUUUUUUU- øyeblikk.

Men vit at du kan flytte vinduer som stikker utenfor skjermen ved å trykke og holde Alt-tasten mens du klikker og drar med musa/touchpaden.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Ble litt inntressert da jeg så den på elkjøp i dag men ble veldig skeptisk med alle negative kommentarer her.

Står at den støtter HDMI men kan ikke se en sånn kontakt på bildene?

 

En annen ting,har en toshiba satelite laptop fra 2006 med kun 1gb minne med XP

Synes den duger greit til mitt bruk.

Vil denne mini pcn være tregere enn toshiba?

Endret av Blu-Boss
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

At denne er 100 kr billigere hjelper lite:

 

http://eu.computers.toshiba-europe.com/innovation/product/Toshiba-NB520-11N/1119459/

 

Man kan vel håpe på kun å oppdatere bios og kjøpe:

 

Kingston ValueR DDR3 SO-DIMM 1333MHz 8GB

CL9, 1.5V, 1GBx64, 204pin (PC10600) vil det gi langt bedre opplevelse, hvis det hadde vært mulig skulle jeg gjerne kjøpt en slik.

 

Eller at denne selges for 1000 kr uten harddisk + ram det hadde vært det beste.

 

Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM er vel mere fristende en treg harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...