Tvixi Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Hei! Jeg har hatt et Pentax for endel år siden, men har nå lyst til å begynne med litt foto igjen. Men ser at det er kommet mye nytt på markedet og føler meg helt "lost"... Jeg kan klare å skrape sammen max 6000 kr til kamera, men aner ikke hva jeg skal velge av kamera. Det skal brukes til å ta bilder av b.la natur, macro, og hunder i fart. Jeg syntes Canon har hatt greie menyer, og har vært ikke for vanskelig å sette seg inn i menyene/valgene av de jeg har prøvd av venners kameraer... Men de har dog hatt de billigste modellene. Derfor vurderer jeg et canon kamera. Kan være OK med å ha litt mulighet til å justere litt, etterhvert som jeg forhåpentligvis blir bedre med kameraet. Så det bør kanskje ha litt mer valgmuligheter/instillinger enn et helt nybegynner kamera.? Er det noen som har noen tips til kameravalg, hadde det vært flott. Jeg reiser på ferie snart. Hvordan er det å kjøpe foto utstyr i utlandet mht garantier/reperasjoner? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Kjøp fotoutstyr i Norge. Det er ikke veldig mye dyrere, og du får fem års reklamasjonsrett, noe som er mye bedre enn noen garantier du kan få i utlandet! Har du fortsatt optikken til den gamle pentaxen? Da kan det være lurt å se på en pentax før du vurderer andre merker! Det er jo tross alt unødvendig å kjøpe optikk på nytt om du allerede har den For eksempel Pentax K-r er et veldig greit begynnerkamera til en billig penge: http://www.japanphoto.no/product/systemkamera/speilreflekskamera/pentax/pentax-k-r-m-18-55mm-d-al-sort/ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Så lenge du har hatt Pentax før, så mener jeg man får ekstremt mye for pengene ved å kjøpe en K-5 med 18-135mm. Kjøper du brukt så kan det hende 6.000,- holder. (Har ikke sjekket dette nøye) Pentax K-5 har også fått mye skryt for at værtettingen faktisk også funker og det er et meget robust kamera i følge rykter. Vertfall sammenlignet med Canon/Nikon i samme prisklasse. Så jeg mener kanskje du bør vurdere Pentax K-5 med nevnte objektiv. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Pentax K-5 koster ikke all verdens over budsjettet ditt helt nytt, 6600,- hos JP med kitobjektiv. http://www.japanphoto.no/product/systemkamera/speilreflekskamera/pentax/pentax-k-5-m-18-55mm-wr/ Lenke til kommentar
Tvixi Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Jeg har et objektiv som fulgte med kameraet. men vet ikke om det er 100% OK. Det var en som mistet kameraet i gulvet.... Dermed var kamerahuset ikke intakt. Tror kameraet landet på kamerahuset (Det er jo tyngst) Så det er mulig objektivet er OK. Men føler Canon sine cameraer er "enklere" å forstå mht innstillinger og menyer?. Fikk bra bilder med Pentax kameraet den stunden jeg hadde det. Men ble aldri helt fortrolig med det. Men det er vel kanskje en vane sak... ) Jeg ser Elkjøp har dette Canon kameraet på tilbud denne uken. Noen som har erfaringer og meninger om det? http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/systemkamera/EOS600D1855IS/canon-eos-600d-18-55-is Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Canon 600D er helt ok, fungerer veldig bra til nybegynnere samt at det følger med mange gode programmer med Canon kameraer. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Pentax K-5 er veldig enkel å betjene da de fleste instillingsmuligheter gjøres fra dedikerte knapper i stedet for å gå inn i menyer. Du vil garantert måtte bruke menyene mere på en Canon 600D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå