Kick1 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 /bin/sh ./support/mkversion.sh -b -S . -s release -d 2.05b -o newversion.h && mv newversion.h version.h gcc -s -DPROGRAM='"bash"' -DCONF_HOSTTYPE='"i686"' -DCONF_OSTYPE='"linux-gnu"' -DCONF_MACHTYPE='"i686-pc-linux-gnu"' -DCONF_VENDOR='"pc"' -DSHELL -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I./include -I./lib -g -c -o buildversion.o ./version.c gcc -s -DPROGRAM='"bash"' -DCONF_HOSTTYPE='"i686"' -DCONF_OSTYPE='"linux-gnu"' -DCONF_MACHTYPE='"i686-pc-linux-gnu"' -DCONF_VENDOR='"pc"' -DSHELL -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I./include -I./lib -g -o bashversion ./support/bashversion.c buildversion.o *********************************************************** * * * GNU bash, version 2.05b.0(4)-release (i686-pc-linux-gnu) * * *********************************************************** rm -f shell.o gcc -s -DPROGRAM='"bash"' -DCONF_HOSTTYPE='"i686"' -DCONF_OSTYPE='"linux-gnu"' -DCONF_MACHTYPE='"i686-pc-linux-gnu"' -DCONF_VENDOR='"pc"' -DSHELL -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I./include -I./lib -g -O2 -c shell.c In file included from shell.h:42, from shell.c:48: externs.h:177: conflicting types for `gethostname' /usr/include/unistd.h:752: previous declaration of `gethostname' externs.h:213: conflicting types for `strncasecmp' /usr/include/string.h:292: previous declaration of `strncasecmp' make: *** [shell.o] Error 1 hva skyldes dette? og hvordan kan jeg fikse det?? Edit: jeg kompilerer statisk btw, og det virker å kompilere dynamisk... men jeg *må* kompilere statisk, sier i hvert fall boken (prøver meg på LFS ) ... Lenke til kommentar
chop Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 har du vært innom supportkanalen dems, eller lest FAQ'en ? irc.linuxfromscratch.org @ #lfs-support Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå