Gå til innhold

Dir-655 og extender WN3000RP - problemer med ip adresser


Anbefalte innlegg

Hadde litt dårlig dekning med routeren Dir-655 rundt den ene delen av huset. Kjøpte derfor netgear extenderen WN3000RP.

 

Fikk ingen problemer med oppkobling og det fungerte med en gang.

 

Men neste gang jeg skulle koble til det utvidede nettverket som extenderen står for, fikk jeg bare koble til, men uten internett tilgang. Ved windows feilsøking fikk jeg opp at det var noe med ip adressen som var feil.

 

Extenderen er jo som standard satt opp at den skal la routeren tildele dynamiske ip adresser.

Må jeg gjøre noe med setup i routeren for å ikke få disse ip adress problemene.

 

Nå har jeg bare satt av og på strømmen på router og extender og etter en stund har det virket igjen. Men neste gang må samme prosess gjøres om igjen og i lengden kan ikke dette la seg gjøres.

 

Er det slik at jeg faktiskt må sette opp statisk ip adresse i extenderen for å ikke få problemer?

 

Hvis andre har erfaring rundt denne extenderen og vet hva en må gjøre så fortell meg gjerne hvordan det skal løses.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde litt dårlig dekning med routeren Dir-655 rundt den ene delen av huset. Kjøpte derfor netgear extenderen WN3000RP.

 

Fikk ingen problemer med oppkobling og det fungerte med en gang.

 

Men neste gang jeg skulle koble til det utvidede nettverket som extenderen står for, fikk jeg bare koble til, men uten internett tilgang. Ved windows feilsøking fikk jeg opp at det var noe med ip adressen som var feil.

 

Extenderen er jo som standard satt opp at den skal la routeren tildele dynamiske ip adresser.

Må jeg gjøre noe med setup i routeren for å ikke få disse ip adress problemene.

 

Nå har jeg bare satt av og på strømmen på router og extender og etter en stund har det virket igjen. Men neste gang må samme prosess gjøres om igjen og i lengden kan ikke dette la seg gjøres.

 

Er det slik at jeg faktiskt må sette opp statisk ip adresse i extenderen for å ikke få problemer?

 

Hvis andre har erfaring rundt denne extenderen og vet hva en må gjøre så fortell meg gjerne hvordan det skal løses.

Har hatt samme problem med Netgear WN3000RP. Har nå fått løsning som virket for min extender. Du må resette extenderen og starte installasjonsprogrammet på nytt. Når du kommer til siden der du skal skrive inn passordet du benytter på eksisterende router, skal dette skrives inn i feltet KEY 1. Alle andre felt skal stå blanke, og du må velge WEP 64 bit. Når du kommer til siste siden av oppsettet må du ikke huke av for at alle dine trådløse enheter er koblet til extenderen, men minimere denne siden. Så må du sjekke at du fremdeles er tilkoblet "MITTNETTVERK_EXT. Vanligvis må du da koble til dette på nytt, hvis problemer ma du slette dette trådløse nettverket, og velge det på nytt fra listen og koble til. Du skal nå ha internettforbindelse. Deretter kan du huke av på installasjonssiden og velge continue. Jeg fikk en feilmelding om at "The existing file could not be found" men det skulle jeg ikke bry meg om sa den meget hjelpsomme dame på Netgears support avdeling. :w00t:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...