smarties1 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Hm, virker som de har en skrivefeil i specs. Men ja, samme klokkehastighet, bare dual core og ikke quad. 3210m er dual core, og ikke quad, så vet ikke hvorfor de har skrevet det til å begynne med. Den er bare å starte opp som alle andre PC'er. Ok, takk Sorry for at jeg spør så mye, er en nybegynner... Men jeg så ingen USB 2.0 kontakter der, og det står ikke noe om at det følger med, men er jo ikke noe bildet av baksiden så det kan jo hende det følger med en USB 2.0 kontakt? Og kan man kjøre vanlige dvd'er i den pc'en, så at det sto bluray og ble litt usikker om man da kan kjøre cd'er/dvd'er som ikke er bluray? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Hm, virker som de har en skrivefeil i specs. Men ja, samme klokkehastighet, bare dual core og ikke quad. 3210m er dual core, og ikke quad, så vet ikke hvorfor de har skrevet det til å begynne med. Den er bare å starte opp som alle andre PC'er. Ok, takk Sorry for at jeg spør så mye, er en nybegynner... Men jeg så ingen USB 2.0 kontakter der, og det står ikke noe om at det følger med, men er jo ikke noe bildet av baksiden så det kan jo hende det følger med en USB 2.0 kontakt? Og kan man kjøre vanlige dvd'er i den pc'en, så at det sto bluray og ble litt usikker om man da kan kjøre cd'er/dvd'er som ikke er bluray? Den har 3 USB-porter der to av dem er USB3-kompatible, USB3 passer i USB2 og USB2 passer i USB3 ja. Bluray-spillere leser DVDer og CDer. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Ikke bry deg om hva som står som minstekrav for prosessor på de forskjellige spillene. De opplysningene er avlegse, og stammer fra den gangen vi bare hadde single core prosessorer. Hvis Sims3 for eksempel krever 2,4 GHz prosessor, så er det kun gyldig hvis vi går flere år tilbake i tid, med single core P4 prosessorer. Utviklingen på prosessorsiden har gått raskt siden da, og du vil ikke ha noen problemer med å bruke enhver Intel Core i3/i5/i7 prosessor, eller tilsvarende moderne AMD prosessor. Selv den svakeste i3'ern er langt over minstekravet, likegyldig hva som står som minstekrav på klokkehastighet på spillet. Konsentrer deg om grafikkortet. Sims3 er ikke veldig krevende, men du vil kanskje spille mer krevende spill også, etterhvert? Acer Aspire M3 har vel det sterkeste skjermkortet du kan få innenfor budsjettet ditt akkurat nå. Core i3 ULV prosessor. Du kan også få samme maskin med Core i5 til noen hundrelapper mer, den skifter da navn til V3. Endret 29. juli 2012 av thomit Lenke til kommentar
baguett Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Skal du spille Sims 3 så holder det som sagt med en billig-pc til 4-5 tusen kroner. Selv har jeg testet Sims 3 på en 2 år gammel skolepc (integrert skjermkort på den, det vil si at den ikke takler tunge 3D spill osv) og det fungerte helt OK. Men spill som CS:S, 1.6, Battlefield osv har jeg ikke nubbsjangs å kjøre uten lag. Ville gått for den thomit linker til, den klarer sikkert å kjøre Sims 4 også, når det kommer Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 Takk for alle svarene! Jeg har hørt at det er mye reklameprogrammer på Acer Aspire serien? Er dette sant ? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Hvis du mener crap- og bloatware som følger med, er det helt sikkert at du får med deg en del sånt når du kjøper laptop - men det er uavhengig av merke. Om det er mer sånt i en Acer enn i andre merker, vet jeg ikke. Meg bekjent er det kun de egenkonfigurerte Multicom-pc'ene som kommer helt uten denslags. Du får nok bare velge å se det som en fordel - alle disse som regel helt unødvendige programmene som kommer ferdig installert på maskinen, er jo med på å subsidiere prisen på pc'en. Uten bloat-/crapware ville prisen på pc'ene øke - man regner med fra 500 til 2000 kroner, faktisk. Endret 30. juli 2012 av thomit Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 Da er det jo egentlig en fordel at det følger med sånne programmer da, hvis pc'ene blir billigere Men jeg prøvde å installere The sims 3 på pc'en min som er en HP probook 4535s og det virket ikke? Det kom ikke opp en melding som fortalte hva problemet var, det gikk bare ikke ann å spille det? Er det noen som vet hva feilen kan være? Tror nok det blir Acer pc'en thomit anbefalte. Noen som har erfaringer med denne? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Nja, jeg for min del ville nok helst slippe å få med alt dette tullet som kommer ferdig installert. Ikke alltid like lett å få fjernet det heller, men man bør i det minste sørge for at så lite så mulig av det starter opp av seg selv, sammen med Windows-oppstarten. Det finnes også nedlastbar software som hjelper til med å fjerne dritten - De-Crappifier er et jeg vet om. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 Nja, jeg for min del ville nok helst slippe å få med alt dette tullet som kommer ferdig installert. Ikke alltid like lett å få fjernet det heller, men man bør i det minste sørge for at så lite så mulig av det starter opp av seg selv, sammen med Windows-oppstarten. Det finnes også nedlastbar software som hjelper til med å fjerne dritten - De-Crappifier er et jeg vet om. Vil jo helst slippe alle tulleprogrammene, men det er vel noe man må leve med (hvis man ikke sletter de da, selvfølgelig!) Men vet du kanskje hva feilen er til det problemet jeg skrev om?? Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 "Den har 3 USB-porter der to av dem er USB3-kompatible, USB3 passer i USB2 og USB2 passer i USB3 ja. Bluray-spillere leser DVDer og CDer." Kan huske å ha lest at det ikke er mulig å putte USB2 kontakter i USB3? Og Bluray spillere spiller vel bare av bluray dvd-er og cd-er og ikke vanlige i og med at det var en annen stråle eller noe (rett meg hvis jeg tar feil)? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 "Den har 3 USB-porter der to av dem er USB3-kompatible, USB3 passer i USB2 og USB2 passer i USB3 ja. Bluray-spillere leser DVDer og CDer." Kan huske å ha lest at det ikke er mulig å putte USB2 kontakter i USB3? Og Bluray spillere spiller vel bare av bluray dvd-er og cd-er og ikke vanlige i og med at det var en annen stråle eller noe (rett meg hvis jeg tar feil)? Merkelig, min USB2 minnepenn fungerer helt fint på alle USB3-porter jeg har til stede. Blu-Ray bruker lys med lavere bølgelengde og har vel en høyere sektortetthet så vidt jeg husker, ingen åpenbar grunn til at en Blu-ray leser ikke kan lese CDer. Du kan jo fint måle desimeter med et målebånd som har millimeter-inndeling. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 (endret) "Den har 3 USB-porter der to av dem er USB3-kompatible, USB3 passer i USB2 og USB2 passer i USB3 ja. Bluray-spillere leser DVDer og CDer." Kan huske å ha lest at det ikke er mulig å putte USB2 kontakter i USB3? Og Bluray spillere spiller vel bare av bluray dvd-er og cd-er og ikke vanlige i og med at det var en annen stråle eller noe (rett meg hvis jeg tar feil)? Merkelig, min USB2 minnepenn fungerer helt fint på alle USB3-porter jeg har til stede. Blu-Ray bruker lys med lavere bølgelengde og har vel en høyere sektortetthet så vidt jeg husker, ingen åpenbar grunn til at en Blu-ray leser ikke kan lese CDer. Du kan jo fint måle desimeter med et målebånd som har millimeter-inndeling. Ok, takk! Jeg er ikke sikker på at USB2 ikke passer inn i USB3, jeg bare tror jeg har lest det et sted (rett meg hvis jeg tar feil). Men er det lurt å gå for asusen (http://www.komplett....ku=752527#extra) jeg har linket til? Endret 4. august 2012 av smarties1 Lenke til kommentar
CptAwesome Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Takk for alle svarene! Jeg har hørt at det er mye reklameprogrammer på Acer Aspire serien? Er dette sant ? Det stemmer, men det er heldigvis fort gjort å fikse dette. http://www.mydigitallife.info/official-windows-7-sp1-iso-from-digital-river/ Skal gå fint an å laste ned en offisiell, lovlig, og ikke minst ren W7-installasjon herfra. Bruk lisensnøkkelen du alt har (står som regel på undersiden av maskinen). Er ikke 100 % sikker på om det fungerer, men tenkte å kjøre en ren installasjon på pcen min med en .iso herfra i løpet av morgendagen og prøve, så kan jeg heller rapportere tilbake :-) Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Jeg lette litt rundt på nettet etter en annen pc' som kunne "konkurrere" med pc'ene folk her i tråden har foreslått, og jeg fant da en lenovo (http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/LEG5802189FPG/lenovo-15-6-ideapad-g580-barbar-pc) har noen erfaringer med denne eller kan sjekke om denne har bra spesifikasjoner? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Kun integrert grafikkchip i prosessoren, ikke særlig egnet til spilling av annet en helt enkle spill. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Ok, men ellers er vel spesifikasjonene gode? Eller burde jeg gå for noe annet? Er Lenovo i helheten et bra merke? Noen som har noen erfaringer med den pc'en? Unnskyld hvis det ble litt mange spørsmål nå. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Lenovo er et anerkjent merke. Men var du ikke ute etter en laptop du kan spille på da? Til det er den modellen ganske uegnet, som jeg sa. Det er en modell beregnet på kontor, skole, nettsurfing - ikke spilling. I hvert fall ikke stort mer krevende spill en facebookspill o.l. Endret 11. august 2012 av thomit Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Lenovo er et anerkjent merke. Men var du ikke ute etter en laptop du kan spille på da? Til det er den modellen ganske uegnet, som jeg sa. Ok, takk for så kjappe svar! Er det noe spesielt merke du ville anbefalt for spilling? Helst ikke for dyrt heller. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Merke spiller egentlig ikke så stor rolle. Man får den kvaliteten man betaler for, i det store og hele, uavhengig av merke. Jeg har allerede gitt deg anbefalinger på maskiner du bør se på, lenger oppe i tråden. Du må opp i et sted mellom 5 og 6 tusen for å få noe som kan brukes til litt spilling. Sånn er det bare. Men det er fremdeles veldig billig til bærbar å være, så man skal ikke vente seg all verdens byggekvalitet i det prissjiktet. Dessverre. Endret 11. august 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå