Gå til innhold

Kjøpe ny bærbar til spilling

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar til spilling. Jeg spiller ikke noen sånne store spill hvor man egentlig burde ha en stasjonær, men spiller bare lett spilling akkurat nå (men går kanskje over til større spill etterhvert). Jeg har da sett på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756554#extra pc'en i og med at jeg har hørt at ASUS har veldig bra pc'er med lite reklamasjoner. Merkelig nok finner jeg ikke noe særlig specs der og jeg må nesten ha de for å finne ut om den tåler spillene mine. Jeg tar gjerne imot flere specs av den pc'en og hvis den ikke er så bra som jeg tror så tar jeg gjerne imot forslag til andre pc'er som er like bra, eller bedre.

Krav:

- helst Intel i5 (hvis ikke AMD er like bra til spilling?)

- mellom 15" og 15,9"

- helst ikke over 5000/5500 kr

- 2,4 GHz-prosessor eller tilsvarende

skriver også opp flere specs hvis jeg kommer på fler.

Tar imot alle forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den du linker til er ingen spillmaskin. Du ønsker nok en med eget grafikkort. Om du har råd ønsker du også en Intelprossessor i 3tusen-serien. Jeg kan linke til deg seinere, skriver fra mobil akkurat nå.

Takk for svar! Er Intel-prosessoren i 3tusen-serien bedre en i5?

Lenke til kommentar

Noen som vet om en bra spille-pc med kravene ovenfor?

Du har ikke gitt et eneste krav.

Jo, det står jo i den første posten

Krav:

- mellom 15" og 15,9"

Lenke til kommentar

Krav:

- mellom 15" og 15,9"

Det går ikke.

EDIT:

For en bærbar spillPC altså.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Krav:

- mellom 15" og 15,9"

Det går ikke.

EDIT:

For en bærbar spillPC altså.

Okei, greit og vite! :) Har du noen forslag?

Lenke til kommentar

Okei, greit og vite! :) Har du noen forslag?

Minstekrav: http://cdon.no/elekt...ign=prisjakt_no

OK: http://cdon.no/elekt...ign=prisjakt_no

Har aldri hørt noe om det merket før, har det mange reklamasjoner eller er det veldig bra? Jeg skal jo ikke spille noen tunge spill så da går det vel ann å få noe billigere?

MSI er midt på treet: bedre enn Acer og HP Pavilion, men ikke like bra som ASUS om jeg ikke husker feil. generelt rimelig solide maskiner.

Når du ikke sier noe om hvilke spill du tenker å spille kommer ikke jeg med mer spesifikke (og billige) forslag.

Lenke til kommentar

Jeg måtte lage meg en profil for å svare på det her. Jeg får helt mark i buksa.

Generelt så starter low-end gaming laptoper på litt i underkant av 10.000.

5.500 er ingen gaming laptop, den vil ikke dra nyere spill på noe høyere enn absolutt minimum, hvis i det hele tatt.

Hvis du har tanker om å spille spill som BF3 på ultra? Glem det, kjøp stasjonær. Hvis du har tanker om å spille BF3 relativt høyt, 14.000 ca.

Er ditt krav å i det hele tatt kjøre spill som Crysis og Battlefield relativt greit ca. 10.000.

Hvis du ikke bryr deg om sånne spill, men vil ha en generelt kraftig laptop for Guild Wars 2, Starcraft 2 osv., ikke gå under 7.000 - 7.500 Det er bortkasta penger. Gaming laptop er dyrt, sånn er det bare.

EDIT: Det virker også som det eneste du bryr deg om er prosessor. Du burde nok lese litt opp når det gjelder grafikk-kort også. Hvis du skal dra tyngere spill trenger du noe tilsvarende 560m eller høyere.

Endret av -CerN-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk bare tenkt til å spille Sims 3 (haha) i første omgang, så jeg trenger ikke en pc som tåler mer enn det :) Til det spillet må man ha en 2,4 GHz prosessor eller tilsvarende det er derfor jeg fokuserer litt på det. Er det noen som vet om en bra pc som har det?

Edit: er Intel eller AMD best til spilling?

Endret av smarties1
Lenke til kommentar

Da så^^. Personlig foretrekker jeg intel. De fleste PC'er som ligger til 5.500 - 6.000 vil være mer enn bra nok til det. Du kan sikkert finne billigere også. Men fra ca 5000 finner du de hvor kvaliteten ikke har blitt ofret for pris. Sørg for at det er dedikert gpu.

Lenke til kommentar

Ja, den er bra til prisen. Vil ikke ha noe problemer med Sims 3:)

Men hva med den prosessoren, det står at den har Intel Core i5 3210M / 2.5 GHz men så står det at den blir levert med Intel i5-3210M Dual Core, har de like mye GHz eller er det en forskjell?

Edit: er det noe jeg må gjøre i innstillingene på pc'en da eller følger det med alt riktig og sånn fra før?

Endret av smarties1
Lenke til kommentar

Hm, virker som de har en skrivefeil i specs. Men ja, samme klokkehastighet, bare dual core og ikke quad. 3210m er dual core, og ikke quad, så vet ikke hvorfor de har skrevet det til å begynne med.

Den er bare å starte opp som alle andre PC'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...