Fredtu24 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Jeg skjønner ikke helt, hvorfor er Palestina representert i OL selv om Palestina er ikke en selvstendig stat? Da burde det være like greit å invitere Kurdistan til sommerlekene(?) Hva syns dere? 2 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Jeg synes det er helt greit at de skal kunne ha en mulighet til å møte Israel blir nødt til å spille etter alment aksepterte regler også. 1 Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 Ja men Palestina er ikke et land engang, syns at det er litt urettferdig for de landene som ikke fikk lov til å marsjere som et selvstendig land under tidligere åpningsseremonier på grunn av dette. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Jeg har ikke mye peiling på OL og sport, men OL er vel ikke bare for stater. Med visse krav kan vel også nasjoner eller spesielle områder delta, f.eks. Hong Kong eller Bermuda. Palestina er også imotsetning til Hong Kong og Bermuda annerkjent av et flertall av alle selvstendige stater i verden. Bermuda og Hong Kong er så vidt jeg vet, ikke annerkjent av noen og har heller ikke noe ønske om annerkjennelse. Endret 28. juli 2012 av Irrasjonell Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 Jeg har ikke mye peiling på OL og sport, men OL er vel ikke bare for stater. Med visse krav kan vel også nasjoner eller spesielle områder delta, f.eks. Hong Kong eller Bermuda. Palestina er også imotsetning til Hong Kong og Bermuda annerkjent av et flertall av alle selvstendige stater i verden. Bermuda og Hong Kong er så vidt jeg vet, ikke annerkjent av noen og har heller ikke noe ønske om annerkjennelse. Da så Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 TS: Vennligst ikke sammenlign Palestina og Kurdistan, du har tydeligvis ikke peiling på disse to betegnelsene. Det blir som å spørre seg selv: Hvorfor er ikke samene representert når Palestina er? Fantastisk at Palestina er representert i OL. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 De er en NASJON. Holder ikke det? Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) TS: Vennligst ikke sammenlign Palestina og Kurdistan, du har tydeligvis ikke peiling på disse to betegnelsene. Det blir som å spørre seg selv: Hvorfor er ikke samene representert når Palestina er? Fantastisk at Palestina er representert i OL. TS: Vennligst ikke sammenlign Palestina og Kurdistan, du har tydeligvis ikke peiling på disse to betegnelsene. Det blir som å spørre seg selv: Hvorfor er ikke samene representert når Palestina er? Fantastisk at Palestina er representert i OL. Det er teoretisksett ingen forskjell mellom Palestina, Kurdistan og Samelandet, alle er nasjoner men INGEN av dem er stater. Endret 29. juli 2012 av Fredtu24 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Om Palestina hadde fått holde OL, hadde vi andre land akseptert at Hamas stod for sikkerheten? Jeg tror ikke det. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Det er heller ingen teoretiske forskjeller mellom et menneske og en larve heller fordi begge er organismer, likevel er det to vidt forskjellige organismer. Men seriøst, du kan heller starte en tråd om hvorfor Israel er med i Eurovision, finnes utallige flere argumenter for det. @Notelitten: Tror du at Palestina i det hele tatt vil ha OL, om de så fikk det? Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Det er heller ingen teoretiske forskjeller mellom et menneske og en larve heller fordi begge er organismer, likevel er det to vidt forskjellige organismer. Men seriøst, du kan heller starte en tråd om hvorfor Israel er med i Eurovision, finnes utallige flere argumenter for det. @Notelitten: Tror du at Palestina i det hele tatt vil ha OL, om de så fikk det? Det finnes flere under betegnelser for organisme, hvordan kan du sammenligne ordet med nasjoner? Selv om Israel befinner seg ikke i Europa er Israel hvert fall et land, det samme gjelder for Azerbajdsjan.... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Snedig at det ikke tas med "Independent Olympic athletes" i samme slengen. De er hverken nasjoner eller stater, men det er kanskje ikke så spennende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå