Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

windows xp rebooter med bluscreen


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Acer aspire one nettbook, den sto på en natt så kom jeg hjem så står den bare og rebooter. Den kommer bare til loading rett før du logger deg inn, så kommer det bluscreen i 1 sec så rebooter seg. Jeg låner pc fra min far han har noen bilder, dokumenter så han vill ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager jeg klarer ikke hjelpe deg, men kanskje noen andre klarer det.

 

Å når jeg prøver trykke alt f10 for å gjenopprette så kommer det, file\minint\system32\briskeby.exe could not be loaded. The error code is 4108

 

At recovery partisjonen til Acer er korrupt tyder også på at det er noe galt med disken. Det er mulig problemet kan bli løst med gjenopprettingskonsollen, men siden du ikke kan bruke cd og gjenopprettingskonsollen ikke allerede er installert blir det vanskelig å løse.

 

Hvis du kan boote fra USB kan du muligens kjøre gjenopprettingskonsollen derfra via en .iso fil av windows cd-en. Alternativt kan du kjøre ubuntu fra minnepenn og kopiere over filene dine før du installerer windows på nytt fra ubuntu. Jeg har gjort det en gang før, men å installere windows fra ubuntu var skikkelig mye styr når man ikke har cd-rom.

 

Uansett er det nok andre som kan hjelpe deg bedre med dette. Eventuelt er det bare å google. Det er sikker flere som har hatt samme problem som deg og har klart å løse det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...