kit32 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Har en hjemmeside som jeg har fått en del forslag på å kansje få lakt kjøretøyene inn i en database. i dag skiver jeg dette inn manuelt under stasjons sidene. og flytter dette fra aktiv stasjonsside til en utskiftet eller veteranbil side etter vært som de blir byttet ut med tiden. det er her jeg luere på om det er mulighet til å lage en mysql/sql base men kjøererøy i tjenester brann, ambulanser og begrenset Politi. og så linke informasjonen opp mot siden lik den som ligger som link under her. spesielt på kjøretøy dataene. da er det ca 15 info linjer som må legges inn for å sette dette opp til kjøretøyer. men så jobber jeg også med å ha en kopi av alle kjøretøyene i exel også nå. etter en rask titt på lista så har jeg en ca 3275 kjøretøyer, henger annet rullene matriell på brannvesene sin del i norge. Håper det er noen som har noen svar på om det er mulighet å få til noe av det jeg luere på om fungsjonen jeg ønsker til siden Linken er av Halden brannstasjon http://modell-utrykn...sjon_brann.html Lenke til kommentar
xaco Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Går ikke med html. Du må over på et scriptspråk. For eksempel php eller python. Lenke til kommentar
kit32 Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 Går ikke med html. Du må over på et scriptspråk. For eksempel php eller python. jeg er åpen for det meste vis det gjør at det kansje blir letter for meg å kunne legge inne og flytte kjøretøyer på siden uten å endre sidene. ha vært litt inne på tanken og blitt informert om kansje å gå over til å bruke PHP til sidene. jeg har en struktur som jeg ønsker å ha som den er nå, men vudering å gå over på kansje php vis det ikke blir for mye endringer og jobbing med å bygge opp helt nytt utsende for å få tingene som de er i dag. kansje jeg skulle prøve sette opp en test side i php å kansje se om hvordan det vil fungere om det er sånn jeg ønsker det :-) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg anbefaler å tegne opp et skjema over all data du har, og så designe en database ut i fra det. F. eks. har du fylker, som inneholder flere kommuner, som inneholder etater, som igjen har kjøretøy. Få ned all info og relasjoner mellom informasjonen du ønsker å lage på et papir. Kan også anbefale PHP til så å hente ut denne dataen fra database med. Kan forsåvidt også anbefale Python, men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå