Gå til innhold

Billig gaming bærbar?

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en bærbar datamaskin som jeg skal bruke mens jeg er i militæret.

Har ikke all verden av penger å lurer på hvilke summer jeg minimum burde bruke på den, dataen skal brukes til gaming, av spill som Arma2, BF3, div. Steam spill & wow. Datan trenger ikke å kjøre disse spilla på max, men burde greie å dra spilla bra på "medium".

Får jeg en bærbar som funker til rundt 7,000? eller må jeg høyere.

Kom gjerne med anbefallinger på hvilke dataer som kan kjøpes innen en fornuftig sum.

Takk for all hjelp.

- Anoniii

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok har tittet litt rundt selv, og sitter igjen med 3stk, hvilke av dataene mener du/dere man burde velge?

ASUS N56VZ-S4035V, 15" i7 3610QM, 650M, - 8.960kr

http://www.proshop.n...paign=pricesite

Acer Aspire V3-771G 17" i7 3610QM, 650M - 8.995kr

http://www.komplett....aspx?sku=753558

MSI GE70, 17", i7 3610QM, 650M - 9490 kr

http://cdon.no/elekt...gn=prisguide_no

&--#62;Takk for alle svar.

EDIT: Ser nå i ettertid at MSI har DDR5 til GPU, noe som vil øke ytelsen betraktig, ender opp med å bestille MSI GE70 imorgen om ingen kan vise til et bedre valg i samme prisklasse.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Når jeg skrev en pris, bare kastet jeg en pris ut, men fant fort ut selv det ikke var noe særlig sum å bruke noe en "gaming" data.

Har allerede bestilt data, og det endte på MSI GE70.

Ser at asusen har litt bedre GPU, men det er minimalt, men dataner er 15" mens MSI'n er 17". MSI har mest sansynlig bedre egnet tastatur for meg, og datan har 250GB mere. Men hvilken som er vært akkurat mest for pengene er vansklig for meg å si.

Lenke til kommentar

Det er en god del mere futt i 660 kontra 650.

Jeg har heller ingen gode erfaringer å dele på MSI laptopper, da mine 3 har alle vært plaget av dårlig plastikk, og dårlig spillytelse pga varme. (Den klokket seg ned) og generelt sett elendig kvalitet.

Asusen er forøvrig fryktelig stille, og kjølig.

Jeg mener den er MYE bedre på alle punkter egentlig.

Du får forresten identisk maskin i 17.3" og den har plass til 2 harddisker... Og koster akkurat det samme! :)

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Det er en god del mere futt i 660 kontra 650.

Jeg har heller ingen gode erfaringer å dele på MSI laptopper, da mine 3 har alle vært plaget av dårlig plastikk, og dårlig spillytelse pga varme. (Den klokket seg ned) og generelt sett elendig kvalitet.

Asusen er forøvrig fryktelig stille, og kjølig.

Jeg mener den er MYE bedre på alle punkter egentlig.

Du får forresten identisk maskin i 17.3" og den har plass til 2 harddisker... Og koster akkurat det samme! :)

Mulig hva du sier er riktig, har lite erfaring med asus eller msi selv, men orker ikke å kanselere bestillingen nå. Ser også på div. sider at det minimalt med forskjell på de to GPUene når det kommer til forskjellige "benchmarks" men det er jo selvfølgelig litt forskjell.

Nå er også datan 500kr dyrere, og der jeg bestilte MSI var det fri frakt, så sparer litt på det. penger er penger.

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille Asusen nå, også tar jeg MSI'n på angrerett.

Like ikke helt at jeg runder 10,000 merket, men det er jo bare mentalt.

Synd ikke CDon har telefon kundeservice (wft?), men uansett, gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere som er litt offtopic:

Men en venn av meg har akkurat bestilt; Multicom Kunshan P180 18.4"

http://www.multicom....1;c:100560;fl:0

Når jeg ser igjennom speccs så kan jeg ikke se hva som gjør datan bedre eller dyrere enn ASUSene, og den koster 5,000kr mere.

GTX660M benchmarker +25% bedre enn GTX 560M

i7-3610QM benchmarker ~+20% bedre enn i7-2760QM

6GB Ram vs 4GB ram

Hvorfor er den så mye dyrere?

Burde han også ta angreretten og finne seg en annen data til gaming?

Takk for alle svar så langt.

Lenke til kommentar

Hadde man betalt kilopris for bærbare så hadde det kanskje vært en grei pris. 5.6KG, daaayyym.

Men eneste grunnen for at noen skulle gidde å kjøpe denne, er som jeg kan se, mulighet for 3 HDDer og at skjermen er 18,4".

Men spesifikasjon-messig så suger den iforhold til prisen. Den har bl.a dårligere skjermkort og dårligere CPU enn den i Asusen. Er også forrige generasjon. Latterlig overpriset.

Om jeg var kompisen din ville jeg avbestilt ASAP, og heller bestilt P150E/P170E med AMD 7970M(som er mye kraftigere enn 560M/660M) som havner på ca samme pris som denne P180.

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille Asusen nå, også tar jeg MSI'n på angrerett.

Like ikke helt at jeg runder 10,000 merket, men det er jo bare mentalt.

Synd ikke CDon har telefon kundeservice (wft?), men uansett, gjøre det beste ut av det.

Bare så det er nevnt så er Asus ganske svær. Spesielt den viftelinknende tingen som henger bak. En venn av meg har 15 tommer versjon og han fikk ikke plass til den i sekken sin (vet ikke helt hvilken sekk og om den var normal, men han fikk god plass til en Macbook Pro 13 i den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...