Gå til innhold

Bare 177 i fsb med barton xp2500??

eskarls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hvor høyt du kjører multiplier også. Kjører du multiplier på standard (11) eller lavere så bør du greie mer enn 177.

Ting du kan prøve er å

-evt senke multiplier

-sette litt dårligere minne-timinger

-øke spenning til cpu eller minne

-kjøle cpu bedre eller sette vifte på northbridge(kjøleribba som sitter på hovedkortet)

K

Edit: typ0

Lenke til kommentar

Det spørs jo helt på hvilken multiplier du kjører da. Prøv å sett den ned slik at det ikke er prosessoren som stopper deg. Hva slags kjøleribbe osv bruker du da? Er den montert skikkelig??

Synderen kan også være strømforsyningen. Har du evt prøvd med en annen?

Eller så kan det jo være feil på cpu, hovedkort, minne osv. Alt funker bra på standard hastighet eller? Pass også på at minnet og prosessoren kjører samme hastighet når du overklokker.

Lenke til kommentar

Lurer vell nesten på det samma, har nettopp putta min nye XP2500 Barton i datan og er ikkje sikker ka FSB eller MP eg skal sette den på.

Men spørsmålet er vell ka eg skal sette på MP og FSB???

Har den på x12.0 og 170FSB nå, og tror dette er en bra speed for min PC den er: XP2500 @ 2033MHz og ligger på en ca. 60C* med min feite kjøler og eg ser på termometer, så den er heilt nøyaktig :)

Edit: hele greia 8)

Lenke til kommentar
  Sitat
Den ville ikke over 180 ...vil ikke starte windows.

Tror jeg bare må være fornøyd med det jeg har! 2214 mzh! Er det normal for denne type cpu?

Cpu temp er på ca 54 grader...

2214 Mhz med din 2500+ Barton er kjempe bra spør du meg! Masse ytelse for pengene det!

Så 11 x 200 funka ikke!? Hva med 10 x 200 da? Har du 54 grader load på prosessoren så er det helt greit, men noe høyere enn det burde du ikke ha. Tenkt på bedre kjøling? Ett kabinett med plass til 120mm vifter hjelper mye. Som dette : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=CI6926BB og denne 120mm vifta :http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412FGL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...