Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mulig å installere trådløst nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Har nettop flytta og har ett problem, og det er at modemet er laaaangt unna min stasjonære pc.

Noen kommer sikkert til å si at det bare er å flytte modemet, men problemet er at det står i etasjen over...og at det må visstnok være der som GET dekoderen er.

Kunne sikkert trukket et laaang kabel men det hadde ikke mamma likt...

Så er det mulig å bare kjøpe ett trådløst nettverks kort og putte det i pcen så funker det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss dekningen er bra nok så. Selv bruker eg såkalte "homeplug", siden dekningen på wifi ikke var bra nok der PCen står.

Ja men problemet er at jeg IKKE har trådløst nettverks kort i pcen. Har alltid brukt kabel.

Lurer på om jeg bare kan kjøpe ett og putte det i pcen så virker det...

Lenke til kommentar

Viss dekningen er bra nok så. Selv bruker eg såkalte "homeplug", siden dekningen på wifi ikke var bra nok der PCen står.

Ja men problemet er at jeg IKKE har trådløst nettverks kort i pcen. Har alltid brukt kabel.

Lurer på om jeg bare kan kjøpe ett og putte det i pcen så virker det...

Det letteste er kansje denne http://www.dustinhome.no/product/5010600933/linksys-ae1000-dual-band-wireless-n-usb-network-adapter/?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1346

Men du bør uansett innstallere drivere.

Lenke til kommentar

Svaret er ja, TS. Du kan enten kjøpe et internt WLAN kort som du putter inn i maskina ca litt nedenfor der grafikkortet er koblet til, eller kjøpe en USB WLAN adapter. Du trenger så klart drivere, dersom windows ikke har rette drivere inkludert. Det er en smal sak å installere drivere, og de følger som regel med kortet.

Lenke til kommentar

Svaret er ja, TS. Du kan enten kjøpe et internt WLAN kort som du putter inn i maskina ca litt nedenfor der grafikkortet er koblet til, eller kjøpe en USB WLAN adapter. Du trenger så klart drivere, dersom windows ikke har rette drivere inkludert. Det er en smal sak å installere drivere, og de følger som regel med kortet.

Ja ok...hva anbefaler dere av WLAN kort eller USB WLAN adapter? Og er det bare å kjøpe ett hvilken som helst WLAN kort?

Lenke til kommentar

Jeg ville ha brukt et internt WLAN kort, men det er lettere å koble til en USB WLAN dings. Om du føler deg komfortabel med å åpne opp maskina for å installere det så ville jeg ha tatt et internt kort. Når det gjelder hvilke modeller som er å anbefale, så aner jeg egentlig ikke. Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg så mye om akkurat det personlig, så lenge det støttet den hastigheten jeg ønsket å ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...