Nordentro Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det er helt konge på arkitektur og interiør. Jeg brukte min flittig ved mitt forrige hussalg (brukte ikke megler og fotograf) Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Ja det kan jeg forstå. Er et kjent fenomen det at det gjerne blir brukt svært vide objektiver ved bilder til husannonser hehe Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Da var objektivet i boks og testet ut Helt utrolig fornøyd og bildene blir kjempedramatiske og tøffe Legger ved et bilde her. Dette var et bilde jeg bare tok helt spontant og på rappen. Ikke noe komposisjonsplanlegging her nei, menne, spanderte på det en god del etterarbeid Btw, her står jeg helt vanvittig nærme. Maks 3 meter eller noe fra huset. Tenk at du legger deg ned med hodet inntil husveggen og beina mot der jeg stod med kameraet. Jeg ville kunnet ta på deg med hånda uten å måtte ta noen fotsteg mot deg. Altså, veldig veldig nærme, men alikevel hele huset i utsnittet Endret 1. august 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Artig at det som kommer ut er rett tegnende og ikke ballong synes jeg. Btw, jeg har testet litt timelaps med denne: Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Kjempestilig Hvilket kamera er brukt her? Syntes det er helt forferdelig å høre lukkeren jobbe så fælt og bare sløse hundre på tusener av eksponeringer. Hadde vært fett med timelapse uten lukker, at den fungerte som på et videokamera istedet Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Tjah - tittelen er "timelaps with e-p1", så... Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Haha okei Har vært en tung dag så innholdet i topplokket er passe bedrøvelig akkurat nå Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Egentlig ganske morro med timelaps, man setter det opp med et bilde i sekundet eller noe også kan man ta en kaffekopp mens man venter på at godsakene lagres på kortet Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Ja, i tillegg til at det begynner å lukte svidd av lukkeren hehe neida. Lagde en liten timelapse på rundt 250 bilder nå nylig, men det ble veldig ubehagelig etterhvert. Får jo så vondt av denne lille porten som spretter opp og igjen så ofte. Noen som vet antall eksponeringer for lukker på GH2/EM5? Takler denne flere enn speilreflekskameraer som i tillegg har en duk som ruller? Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Har funnet en løsning for å ta i bruk filtere på dette objektivet, som jeg tror vil fungere bra uten for mye vignettering. Fant først dette innlegget: http://the-random-ph...mm-problem.html Og fant deretter tilsvarende deler på Ebay: Dette koster tilsammen USD15.90 og har gratis frakt. Kan legge opp en "byggetråd" her når jeg får delene hvis det skulle være interessant. Gleder meg til å prøve 7-14mm-eren med polarizer hvertfall Endret 6. august 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Polafilter ja, fungerer kanskje best på full tele?!? Del gjerne noen resultater på full vidvinkel når du får settet! Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Det skal jeg. Er litt redd for at siden lyset samles inn over et kuppel element vil det gi varierende effekt mellom center og edge med polar filter. Men ND burde fungere strøkent uansett. Etter hva jeg forstår skal man kunne ta bilder på 8mm uten vignettering med denne løsningen, og det er faktisk der dette objektivet yter best også. 8mm og F5.6. Så det blir spennende å se hvordan dette vil funke. Slik vil det bli seende ut håper jeg: Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Da har jeg fått laget meg en liten prototype av filterholder til mitt 7-14mm objektiv Resultatet ble kanon. Kan ha det på 9,5mm uten noe som helst vignettering. Skal handle meg firkantet filter, for da kan jeg klare 7mm akkurat, uten vignettering Funket fett på monitoren selv på 9,5mm EDIT: Tatt med mobilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå