Gå til innhold

Ny billån

Ytterst

Anbefalte innlegg

Den avdelingen jeg prøver å kontakte hos banken er stengt i helgene, så jeg håper å få svar her foreløpig. Jeg har fått innvilget et lånebevis for bil på 140k, men har fortsatt resterende gjeld fra et gammelt billån på 60k.

Er det slik at lånet på 140k samles opp med den gamle, eller trekker de ifra? Hva andre ting må jeg gjøres oppmerksom på?

Setter pris på tilbakemeldinger og erfaringer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke noe om ditt eksisterende lån og om tilsagnet, er i samme bank! Hvis lånet og tilsagnet er fra samme bank og det ikke står noe i tilsagnet, om at det gamle lånet skal innfris, er jeg ganske sikker på at du kan handle for 140 k (inklusive gebyrer). Men da sitter du med to lån, på tilsammen 200k. Kan du betjene det da? Og to forskjellige lån, blir sikkert ugunstig.

Lenke til kommentar

Trekkes i fra? 60+140 er 200, ikke 80..

Spørsmålet han stiller er om de 140' han har fått lånebevis på er medregnet de 60' han har fra før, dvs at han i praksis bare får låne (140-60) 80' mer.

Jeg vil tro geco5 har rett. Er det ikke i samme bank er det i alle fall sikkert at han kan handle ny bil for 140' -men husk at om den gamle bilen skal selges (?) må lånet på den innfris før eller samtidig (dvs kjøper betaler direkte til utlåner) med salget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...