Xandathrii Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Heisann! Jeg skal kjøpe med en laptop fortløpende, men jeg er veldig usikker på hva, siden markedet florer jo av tilbud om dagen. Jeg skal bruke den til spill av kvalitet opp til The secret World på høy, men jeg trenger ikke en maskin til å dra Crysis 2, da dette blir for dyrt. Skal også bruke den til photoshop og div. Bør jeg gå for en i5+ prosessor? Regner med å legge maks 6k i dette. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) En laptop til 6k kan gjerne dra Crysis 2 helt fint, jeg har en laptop med i5 2450 og GT630M og der spiller jeg det på middels detaljer. Når det gjelder Secret World på høye detaljer, så må det nok et kraftigere skjermkort til. Det ser ut til faktisk å kreve mer enn Crysis 2 (som er et konsollspill portet til PC). Godt mulig du må legge deg til et høyere budsjett. Edit: http://www.notebookcheck.net/Benchmarkcheck-The-Secret-World.78310.0.html Benchmarktest hos Notebookcheck. Endret 28. juli 2012 av Smirnoff 1 Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 Aha, det trudde jeg ikke The Secret world krevde altså, mer en crysis 2 mener keg, men jøss.... Da må jeg revurdere. Liker best begge de spillene på min stasjonære, men skal begynne å reise litt mer å trenger en laptop Da skal jeg titte på i5 serien, regner med at i7 blir grådig dyrt, og kanskje ikke nødvendig heller. Ang.skjermkort på en laptop er jeg grønn. Hva heter f.eksp. serien til Nvidea til laptop? Hva er high end? Tusen takk for tips! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Den nåværende nVidia-serien til bærbare er GT6xxM, mange av skjermkortene i linken er nVIdia. F.eks ser det ut som at minimum for å få en tålig grei opplevelse i TSW er GT650, men da i forholdsvis middels oppløsning (1366x768-1600x900). Tror bærbare med det skjermkortet og skjermoppløsning ligger på 8-9000 kroner. High end er GTX675-GTX680M. Men da er man oppe i 3 ganger budsjettet ditt sånn ca. Endret 28. juli 2012 av Smirnoff 1 Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Hmm, takker for gode svar Smirnoff Blir nok ikke TSW spilling på High ser det ut som, men kan leve med medium også Ser på denne atm: http://www.komplett....ku=752556#extra (Acer Aspire V3-571G 15.6" HD GeForce GT 640 2 GB, Core i5-3210M, 8GB RAM, 750GB HDD, DVD±RW, BT, W7H) Men ser det ligger i7 i samme gaten, men da med mindre RAM og standar skjermkort..... Sliter med å velge rett... EDIT: Etter å ha rotet litt rndt på bl.kelkoo pris-sammenligning, er det kun komplett som selger denne med GT640 til denne prisen... Endret 28. juli 2012 av Xandathrii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå