Gå til innhold

Kan asiatiske bli "store" ved trening?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er da en gutt på 19 som er adoptert fra Sør-Korea.. Driver med trening, men klarer ikke bli så mye større...

Har flere venner som trener seg ganske store iløpet av kort tid..

Er slank, med litt utringet muskelstruktur.. Så mitt spørsmål er som følger:

Har asiatiske det vanskeligere å legge på seg muskelmasse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det finst mange asiatiske BB. Vel, kanskje ikkje mange, men dei finst:)

Fortsett å trene og ligg på 500kcal i overskudd, så vil du øke 6-12kg i året. Alt som er over det vil vere feit.

Dei som øker meir enn det (muskler altså), bruker noe doping. Det vil ikkje du:)

Lenke til kommentar

Er slank, med litt utringet muskelstruktur..

Spiser veldig sunt, salater, mat some inneholder mye protein osv :S

Det er ikke noe galt med å spiste sunt, men hvis målet er å gå opp i vekt (om det er muskelmasse eller fettvev er forsåvidt likegyldig) så må du ligge i et kalorioverskudd. cefey har et godt poeng. Spis enten litt mer ved hvert måltid, eller ta den mer kliniske veien - skriv ned alt du spiser i løpet av en uke, regn ut gjennomsnittlig kaloriinntak, og legg til omtrent 500 kalorier per dag.

Lenke til kommentar

Fortsett å trene og ligg på 500kcal i overskudd, så vil du øke 6-12kg i året. Alt som er over det vil vere feit.

Dei som øker meir enn det (muskler altså), bruker noe doping. Det vil ikkje du:)

Du kan klare mer en "bare" 6-12kg! Hvis du virkelig går inn for det kan du klare 25!

Lenke til kommentar

Du kan klare mer en "bare" 6-12kg! Hvis du virkelig går inn for det kan du klare 25!

No snakker eg om muskler, ikkje berre "kg". Om du går inn får å øke vekta, kan du greie sikkert 50-100kg og... men det er muskler eg er interessert i i alle fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det er ingenting som tyder på at energi og næringsstoffer forsvinner på magisk vis hos asiater noe mer enn hos andre raser, eller at de ikke er like tilpasningsdyktige. Hvis du ikke blir større, så gjør du noe feil, enten med treningen eller med kostholdet.

Er det ikke en greie som sier at asiater har gjennomsnittlig lavere test-nivåer enn andre raser? Også derav gjennomsnittlig kortere penis og lignende ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror ikke at asiater har noe lavere testosteronnivåer enn andre. Grunnen til at vi ikke ser mange asiatiske kroppsbyggere og styrkeløftere henger nok sammen kultur. Disse sportene er ikke så populære i Asia. I Asia må også folk flest jobbe langt mer for langt mindre penger enn i Europa og Amerika, så det er ikke så mange som har tid eller råd til å fokusere på styrketrening og kosthold. Asiater er også kortere enn oss europeere og har muligens oftere en kroppsbygning som egner seg for turn og liknende.

At vi nordmenn har lettere for å få muskler er fordi kulda har gjort oss harde og barske.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror ikke at asiater har noe lavere testosteronnivåer enn andre. Grunnen til at vi ikke ser mange asiatiske kroppsbyggere og styrkeløftere henger nok sammen kultur. Disse sportene er ikke så populære i Asia. I Asia må også folk flest jobbe langt mer for langt mindre penger enn i Europa og Amerika, så det er ikke så mange som har tid eller råd til å fokusere på styrketrening og kosthold. Asiater er også kortere enn oss europeere og har muligens oftere en kroppsbygning som egner seg for turn og liknende.

At vi nordmenn har lettere for å få muskler er fordi kulda har gjort oss harde og barske.

I første avsnitt sier du at det har med kultur og i andre avsnitt konkluderer du med arv.... :hmm:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...