ManiacTogy Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Hei, er ny på forumet her.. Vertfall, jeg har slitt med Spontan Pneumothorax. For de som ikke vet hva det er: Lungene punkteres når de vil.. Ganske kjedelig.. I mitt tilfelle som etter jeg har forstått så er det gankse skjeldent å ha det på begge sider.. Har hatt utallig mange punkteringer og kollapser.. Godt over 20, minst!! Har gjennomgått flere operasjoner. Som jeg har fått med meg, 4 skopi (kikkhulls-kirurgi) og sikkert 100 dren.. Så, ja.. Jeg kan da si at jeg er en gutt som fyller 19 i år. Har drevet med mye trening og er ganske opptatt av kropp og hvordan den ser ut.. Som de fleste ungdommer i dag.. Så jeg er 110% sikker på at magen min, musklene (muskelen) var symmetrisk før operasjonen. Jeg har fått mye "credz" for den såkalte "sixpacken". Etter at de har stukket å laget hull mellom ribbebeina så knuser de nervevevet som gjør at man blir øm og mister følelsen litt.. Huden blir "bløt" og jeg kan ta på arret å kjenne at det kiler litt en annen plass.. Da jeg våknet opp fra narkosen etter siste operasjonen, var magemuskelen skjev. Fra når jeg ser ned, så er den høyre siden best mulig forklart, presset ned. Så den venstre siden er "intakt" mens den høyre raden ligger lengre nede.. Dette synes jeg er ganske kjiipt.. Så jeg har nå altså fått skjeve magemuskler "packs".. Jeg vet at magemuskelen er en muskel, ikke flere.. Det er ofte genetisk om man har 4,6,8 eller 10 packs.. Om de er skjeve eller symmetriske.. Men jeg finner ikke ut noe når jeg søker på nettet.. For jeg har da "hatt" rette muskler, så har de blitt skjeve.. Den øverste packen og den "stripen" over, som også er en muskel er helt bløte.. Det er ikke kult!! Jeg har prøvd å trene igjen, men det hjelper ikke.. Når jeg var innlagt så lå jeg på en side i flere måneder.. Jeg har nå byttet på dette får å se om det hjelper.. men NEI!! Om noen der ute som leser dette har opplevd, kjenner noen som har opplevd, erfaringer eller hva som helst.. Kan komme med noe, så er jeg lutter øre.. Som de sier.... Takker på forhånd for seriøse svar.. Plis ikke server masse dritt og unødvendige kommentarer.. Takk Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Om du får deg litt fett på magen er det ingne som legger merke til det Anonym poster: 11c7c885473f02d32ef6fe0db1104e5d Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Tror du skal snakke med en nevrolog? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Det er meget flott at du velger å holde deg i form til tross for at du har en kronisk helsesvikt. Mange i din situasjon ville ha valgt å "legge seg til". Som du sikkert har forstått, er din helsetilstand ganske alvorlig. Når det først oppstår en pneumothorax, handler det om akutt helsehjelp. Dessverre er din "sixpack" sekundær, fokuset er din overlevelse og minimering av varige skader. Når du selv skriver "Plis ikke server masse dritt og unødvendige kommentarer..", må tanken ha slått deg at du har et "luksusproblem". Der andre i din situasjon gruer seg for fremtiden generelt, herunder om de hele tatt overlever sin 50-års dag, strekker seg ditt nevnte problem ikke lengre enn til sixpacken. Slik er det oftest når man er 19 år, det skal være slik og det er på mange måter bra at det er slik. Med det sagt, er det ikke stort annet man kan gjøre enn å fortsette å trene. Du nevner at du har vært sengeliggende over lang tid. Det tar ikke kroppen mer enn 2 uker av total inaktivitet, for at den skal miste 50% av sin styrke, den henter seg raskt inn igjen, men tap av muskelmasse tar lengre tid. Kanskje du må legge om litt av treningen, prøve nye øvelser, rett og slett prøve/feile. Lykke til videre, jeg er imponert! Lenke til kommentar
ManiacTogy Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Det har verdt veldig tungt disse 4 årene.. Trener mye, blir ganske trent, blir innlagt, alt raser sammen, man trener igjen, blir innlagt osv.. Sånn har livet mitt sett ut de siste 4 årene, det er som at jeg ikke kommer meg noe sted.. Verken skole, trening, jeg blir bare eldre og mer lei Det med sixpack problemet er et luksusproblem, men det plager meg litt.. klager aldri over smerte eller andre ting.. men den sixpacken tar knekken på meg -.-' Trenger ikke gå til nervolog vet hva som feiler nervene, er bare muskelen jeg tenker på.. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Antar dette har skjedd p.g.a nerveskade som styrer muskelen. Om det fremdeles er liv i nerven kan denne muligens trenes opp slik at den fungerer igjen, men som TOMpsy er inne på, så er dette i bunn og grunn et luksusproblem. Pneumothorax er sjelden noe gøy. Du kan få noen til å holde lunge-1 punktene dine høvelig hardt med tomlene til det skjer noe. http://www.yinyanghouse.com/acupuncturepoints/lu1 Det kan være ganske effektivt for enkelte lungelidelser. Du kan også vurdere en forsiktig oppstart på det naturmedisinske lungemiddelet Oralmat. http://www.bioshop2.com/ Har satt en god del folk på dette middelet, og maken til effekt har jeg sjelden sett før. Viktig å starte meget forsiktig hvis det er store belastninger. Til og med folk med kols får en ny sjanse. Lenke til kommentar
ManiacTogy Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Ja, Vidor. Her er har de penetrert rundt hele brystkassa med rør og laget hull.. De har bent ribbebena mine på kryss og tvers.. Nervene rundt er ganske ødelagt, kjennes rart og prikkete ut når jeg tar rundt arrene mine.. skjønte ikke helt " Pneumothorax er sjelden noe gøy. Du kan få noen til å holde lunge-1 punktene dine høvelig hardt med tomlene til det skjer noe. http://www.yinyangho...cturepoints/lu1" Også vil nok ikke Oralmat ha noen effekt for meg.. Eneste kunne kanskje vert slimdannelsene mine, som jeg er endel plaget av.. Takk for svar Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Det jeg skrev om pneumotorax var bare for å poengtere problemet. Det hadde ikke noe med resten av det du siterte å gjøre. Akupressur på punktene jeg henviste til kan fjerne blokkeringer som styrer energiflyten til lungene i henhold til tradisjonell kinesisk medisin. Jeg har tatt disse punktene på en god del med lungeproblemer, og de fungerer overraksende bra til å løsne spenninger som siitter i kroppen. Oralmat kan nettopp rydde opp i slimproblemer, så det er absolutt verdt et forsøk. Middelet brukes også av en del leger siden det er meget effektivt. Går du på medisiner som inneholder cox-1 og/eller cox-2 inhibitorer i følge med sykdom, eller er rett og slett anatomien din slik at du risper opp lungene. På meg virker det som det er en del emosjonelle ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå