7r Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Har problemer med systemboard/hk til T60 14"(4:3) type 2007-CTO. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Har vært på IBM sine sider, men finner det ikke ut... Viser til tidl.innlegg (ubesvart): Har en T60p som har T7300-prosessoren. Datteren min sølte Cola i tastaturet og dermed sluttet det meste å virke. PCen starter og slukker bare, etter noen sekunder, ingenting på skjerm. Jeg har prøvd å feilsøke litt: -Prøvd tastatur fra en nyere T61p. -Prøvd å rengjøre og fjerne det som var seigt under tastatur og touch-pad. -Prøvd å rengjøre touch-pad -dekslet og rundt selve touch-pad'en. -Sprayet elektrikerspray på musetastene, samt kontaktene for touch-pad og tastatur. Videre ble jeg tipset om kortslutning i batteriet. Derfor tok jeg vekk batteriet og prøvde uten enkelte komponenter: -Uten touch-pad, med tastatur -Uten tastatur, med touch-pad -Uten tastatur og touch-pad -Uten minne 1 -Uten minne 2 -Hvert minnekort i ulike slots -Uten minnekort: Overraskende pipelyder. Her slo PCen seg ikke av, men driftssymbolet (rundingen m liggende Z) fortsatte å lyse som normalt. Pipelydene kom slik PIP--PIP,PIP,PIP--PIP,PIP,PIP--PIP Kan det være feil på minnet? Noen som har forslag om hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå