Woltox Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Hallo, jeg er på jakt etter en laptop 13" ish skjermstørrelse. Bruksområdet blir i hovedsak(krav); -Vanlig nettsurfing -Skype/Mumble(Div VOIP.) -Se på film -Lett å frakte med seg -Kvalitet (ikke noe plastik "møk") -Kunne takle ca. 20GB MKV filer uten for mye lagg. -Helst ha mulighet for USB headsett som trekker på maks 200mW -Bluetooth -SSD -Maks 12tusen Apple vs. Asus Macbook Air 13" vs. Asus Zenbook Prime UX31A 13,3" FHD Vet jeg har kansje valgt noen "overkill" av laptops når det gjelder de "lette" oppgavene. Jeg må innrømme at skjermopløsningen ikke har så mye å si for meg når det kun er snakk om 13". Til dere som kommer med "hvorfor apple"; fordi jeg har hatt en macbook før og jeg følte den var ordentlig kvalitet. - Jeg har testet Air og følte den var "deilig", men desverre er det ikke mange butikker som stiller ut vanlige bærbare, så dermed må jeg ty til dere brukere. Så hva burde jeg velge ?(Har ikke planer om linux) *Edit; La til Makspris Endret 28. juli 2012 av Woltox Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Det kommer vel egentlig bare ned til om du foretrekker OSX eller Windows. Begge maskinene klarer oppgavene du beskriver rimelig lett så. Fordelen med ASUSen er så klart fullHD, men fordelen med MBA er muligheten for begge OS (ser bort i fra hackintosh). Personlig hadde jeg gått for Airen tror jeg. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Air! Du kan legge inn Windows hvis du trenger det, dog er du kjent med osx, så da kanskje du ikke trenger det. Har 2011 airen selv, og har nevnt det flere steder, beste maskinen jeg noen gang har eid. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 motsatt. Jeg ville ikke nølt med å foretrekke Asus-maskina. Folk nevner du kan ha begge OS på Apple, men det er begrenset hvor mye glede du får av det, ettersom du da må definere to partisjoner på maskina, og da dedikere en gitt mengde til OSX og en gitt mengde til Windows. For eksempel dersom du kjøper 256 GB-versjonene, vil du ha halvparten til OSX og halvparten til Windows. Etter at OS'ene er installert, vil du da ha begrenset lagringsplass igjen på hver av partisjonene, og Windows vil ikke kunne se hva som er på OSX-partisjonen og motsatt. Om du har noen få 20GB MKV-filer skjønner du hvor begrenset det blir. Med Windows får du gjort alt du får gjort i OSX uansett, så jeg ser ikke noe poeng i å ha begge operativsystemene. At du får en langt bedre skjerm på Asus'en er meget positivt. Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Nå vet jeg ikke hvordan kundesupporten hos Apple er, men snakker av erfaring når det gjelder Asus... Har aldri vært borti verre!!! Har snart vært uten laptop i 3 måneder nå og nå gidder ikke Asus å svare på henvendelsene mine engang... Har vært i kontakt med forbrukerrådet nå... Får du en pc som er feilfri er sikkert Asus et bra valg, men med en gang noe er galt kan du se langt etter hjelp... Lenke til kommentar
tobarn Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Problemet med skjermen til ASUSen er at nesten alle eksemplarene lider av såkalt light bleed. For meg er det en dealbreaker når jeg kjøper PC til 10 000. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Windows vil ikke kunne se hva som er på OSX-partisjonen og motsatt. Det er feil. Man kan lese filer som er på Windows-partisjonen fra OSX. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Windows vil ikke kunne se hva som er på OSX-partisjonen og motsatt. Det er feil. Man kan lese filer som er på Windows-partisjonen fra OSX. Da må noe være feil på min iMac, for der har jeg ingen mulighet for å se hvilke filer som befinner seg på Windows-partisjonen. Jeg ser partisjonen i disk-administrasjonen, men får på ingen måte opp filene i Finder. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Ikke via Finder -> Maskin engang? Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Ikke via Finder -> Maskin engang? Nope. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Velger nokk Airen, har jo en Paralells Desktop liggenes i nød hvis jeg skulle ha Windows installert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå