Gå til innhold

Problemer med oppdateringer av Java Runtime

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter at jeg oppgraderte til Lion via appstore, har jeg fått diverse problemer med MacBook Proen min.

1) Jeg kommer ikke inn på AppStore. Får opp feilmeldingen "kan ikke koble til appstore"

2) Safari fungerer ikke. Får ikke nett på den nettleseren, men det fungerer fint på Chrome og Firefox.

3) Hvis jeg skal oppdatere programvare ved å søke etter programvareoppdatering, får jeg opp feilmeldingen: "Programvareoppdatering kan ikke søke etter oppdateringer på grunn av et nettverksproblem. Programvareoppdateringen kan ikke koble seg til oppdateringstjeneren. Kontroller at du er tilkoblet internett, og prøv igjen."

Får derfor ikke oppdatert programvarer som f.eks Java Runtime. Virker som om det er noe feil med innstillingene på Safari i forhold til nettverket?

Håper noen har svar på problemet :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kan vær at du kan prøve noe annet først, men kommer ikke på noe nå. Men det du kan gjøre er å reinstalere Lion å se om det har skjedd noe feil under installasjonen.

Hold nede cmd+r under oppstart (før apple logoen kommer opp) så kommer du inn på recover delen av harddisken.

Resten sier seg selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...