Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har ett gammelt pc oppsett med ett skjermkort som heter XFX Geforce gtx 285 black edition. For noen dager siden fikk jeg tak i ett skjermkort til altså Asus geforce 285 og jeg lurer på om disse to kortene kan kjøre SLI?

Hvis de kan det så trenger jeg nytt hovedkort, prosessor i7, ram ca 8gb og strømforskyning minst 680 watt, jeg lurer på om dere har noen tips om hva jeg skal kjøpe og hvilket hovedkort som har 2 pci ekspress 2 slotter som funker bra.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan først ta en titt på disse linkene:

What graphics cards support SLI technology?

Can I mix and match graphics cards that have different GPUs?

Can I mix and match graphics cards from different manufacturers?

Når det gjelder nye produkter:

-Hovedkort: Socket 2011 er det beste valget her. Du kan også gå for socket 1155, men i motsetning til 2011 som kjører Crossfire og SLi i 16x16 modus, kjører 1155 SLi i 16x8 eller 16x4 modus.

-Prosessor: Kommer alt ann på hvor mye du vil betale og og du går for 1155 eller 2011 socket.

-Ram: Det mest populære merket de siste årene er Corsair. Men produsenter som Crucial og Kingston lager også gode minnebrikker.

-Strømforsyning: Som med minnebrikkene, har Corsair også her laget gode og populære strømforsyninger. CoolerMaster og Seasonic er eksempler på to andre gode produsenter.

Her er noen eksempler:

Hovedkort Socket 2011

Hovedkort Socket 1155

Prosessor i7 Socket 2011

Prosessor i7 Socket 1155

Ram ??? Vanskelig å kome med noen valg her. Du kan eksempelvis fylle ut feltene her: http://www.corsair.com/gsm8 så vil du få listet opp gode Ram brikker som passer til ditt valgte oppsett.

Strømforsyning

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...