Calondriel Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Hei, Jeg opplever et problem når jeg forsøker å installere Windows 7 på den nye SSD'en min. Installasjonen går helt greit til siste fase. Da stopper den bare helt (maskinen svarer fremdeles, men ingen progressjon med installasjonen). Jeg bruker et litt eldre MB, Asus P5K/EPU, P35, Socket-775. Ingen SATA III altså, kun SATA II. Kan dette være grunnen til problemet oppstår? Jeg har oppdatert BIOS. Under SATA config er kun IDE tilgjengelig (ingen AHCI). Setter pris på all input EDIT: Kan være verdt å nevne at jeg har forsøkt å installere fra oppstart, og fra en mekanisk harddisk. Feilen oppstår på nøyaktig samme punkt. Endret 27. juli 2012 av Calondriel Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Har du sjekka om dvd'en er ripefri da?? Kan være rusk på plata som gjør at dvd-romen ikke klarer å lese... Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 Hei, Ja, bruker en ganske ny og original CD. Det fungerer i tillegg uten problem når jeg installerer Win7 mot en vanlig mekanisk HDD. Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 har du prøvd å oppdatere firmware på disken? Da må du koble den til en pc der Windows allerede er installert så laste ned oppdateringen og legge den inn... Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 Forsøkt, ingen hell. Forsøkte samtidig Win7 Ultimate istedet for Home, annen CD. Samme problemet. Stopper helt opp på siste fase (completing installation). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå