Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Hasj og andre rusmidler - hjelp! hvorfor ikke?

Supercc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger deres hjelp, for det virker som det er blitt helt greit å røyke hasj, noe som var helt uhørt da jeg vokste opp. Jeg er selv ikke fylt 20, men snart alle i byen har gjort det, og mange driver med det og...

Jeg holder meg unna, og de skjønner ikke hvorfor..

Har dere noen konkrete svar, som tilsir at man ikke skal røyke hasj?

Jeg setter utrolig stor pris på all hjelp.

Jeg er usikker, men jeg tror jeg vil svare dere som de hadde svart meg, om dette var en diskusjon?

Takk på forhånd!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel først og fremst det at cannabis er ulovlig som er det største faremomentet ved å bruke det. Dette fordi det kan få konsekvenser for deg senere dersom du blir tatt i å skaffe, oppbevare eller bruke det.

Ellers knytter de negative aspektene seg helst til tung bruk (bedre kjent som misbruk), samt at en generelt skal være obs med rusmidler hvis en har psykiske helseplager.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Her er et greit sted å begynne:

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

http://www.diskusjon...howtopic=522248

Bør vi legalisere cannabis?

http://www.diskusjon...howtopic=774609

Burde være mer enn nok lesestoff.

Røyker selv litt i ny og ne, og driter langt i om andre gjør det, men jeg ønsker uansett å kommentere at disse trådene ikke gir noe balansert og objektivt bilde. Dette er et veldig liberalt forum. Går du til en lege på Aker sykehus vil han antageligvis si noe helt annet enn det du leser i disse trådene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere noen konkrete svar, som tilsir at man ikke skal røyke hasj?

Hvis du ikke er av typen som liker å ruse deg eller lengter etter noe å supplere fylla med, er det ingen grunn til å prøve noe du ikke er hypp på. Hasj er ikke fett. Rusen kan være mer utfordrende enn alkohol, og hvis du ikke har lyst til å røyke, men gjør det likevel, er det store sjanser for at alt som skjer er at du sitter og har det stusselig i fire-fem timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...