Gå til innhold

Helbredelser på video

Anbefalte innlegg

"Sannenlig sannelig sier Jeg dere: Den som tror på Meg, han skal også gjøre de gjerninger Jeg gjør. Han skal gjøre større gjerninger enn disse, for Jeg går til Min Far" Johannes 14.12 (Jesu ord)

Her er en demostrering av det i praksis (hvor Den Hellige Ånd helbreder):

http://www.youtube.com/watch?v=234wRQbxYyw&feature=endscreen&NR=1

Men, hver obs. Det vil også være mange "falske helbredere", og de kan også si "i Jesu namn" når de helbreder. Så vurder hele settingen / atmosfæren...."fruktene" osv...om ting virker til å være av det gode (av Gud).

"For falske kristuser og falske profeter skal stå fram og gjøre store tegn og under, for å forføre selv de utvalgte - om det var mulig. Se, Jeg har sagt dere det på forhånd" Matteus 24.24-25

Med de "falske helbrederene", er det demoniske krefter i sving (gjerne uten at "helbrederen selv" er klar over det). Såkalte healere er et eksempel på hvor demoniske krefter er i sving.

Og her er en link til (hvor Den Hellige Ånd helbreder (i arbeidet til Svein Magne Pedersen / Misjonen Jesus Leger)):

http://www.nrk.no/ne...v/klipp/311111/

For å underbygge ting ytterligere, kan jeg si, at jeg personlig har vært vitne, til mange helbredelser i virkeligheten, på møter med Svein Magne Pedersen (inkludert hvor min egen mor ble helbredet for plager hun hadde hatt i mange år (helbredet iløpet av minutter)).

Endret av Vest2000
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he.

Tror du på dette så er du minnerlig lettlurt...

Men åssen er det med denne Svein Magne Pedersen egentlig, var det ikke han som har en helbredende telefon svarer? Det er bare å ringe, så blir du avkrevd 35 kroner for automatsvaret som helbreder deg...

Dette er for lettlurte, lettpåvirkelige og ignorante sjeler som aldri har vært i nærheten av sunn skapsis og sunn tvil... Tvert i mot gjør de hva som helst for å finne "beviser" for sin tro uten å være ærlige nok til å innrømme at det ikke finnes andre bevis enn deres egen fantasi... Utrolig nok skjønner de ikke det engang.... :no:

Og dette skal vi liksom respektere? Ja sikkert....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gud helbreder, Corey :hm:

Merkelig at dere kristne ikke selv får dette bevist syntes jeg.... Hadde det faktisk vært så enkelt så hadde det ikke vært en lege igjen på sykehusene bortover, men så vidt meg bekjent så er det ingen helbredere ansatt på sykehusene i det hele tatt. Hvorfor? Fordi ingen, til tross for skrytet, har klart å bevise helbredelse enda...

Så det er vel ikke å forvente annet enn at folk stiller seg skeptiske til hallelulja menneskene som er lettlurte nok til å tro på dette utn en flik av bevis.... Det eneste de har å peke på er placebo, men det er fullt mulig oppnåelig uten å tilbe mytiske figurer også...

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Så igjennom denne nå. Man kan se skuffelsen i publikum på slutten :p

Har sett video'en ovenfor med Derren Brown, som ønsker å overbevise om at det ikke finnes ekte helbredelser.

Ja, det finnes mange falske "helbredelses-predikanter". Jeg er selv kristen, og kjenner til at det finnes menge falske predikanter (farriserer etc). Svindlere finnes på alle arenaer i samfunnet, både blant "leger" (falske leger uten papirer), falske styrmenn på skip med kjøpte vitnemål, osv osv...

Men, på samme måte som det finne falske leger, falske fagfolk etc, finnes det også ekte leger, ekte styrmenn, og ekte fagfolk...

Samme innen helbredelse...Det finnes også ekte helbredelses-predikanter, ekte Guds medarbeidere etc

Derren Brown i videoen, er spesialist innen illusjoner og hypnose, så det er helt klart at kan lære opp en som skal spille falsk helbreder som vist i videoen, for å illustrere at det går an å lure folk med hypnose-teknikker og illusjoner.

Det som er feil i videoen, er at samtlige helbredelses-predikanter fremstilles som falske (kanskje det gjøres i god tro?)

Med tanke på ekte helbredelser, så finnes det i stort omfang.

Reaksjonene de klarte å få til i videoen, til personene de prøvde å lure til å tro at de var helbredet, er ikke nærheten til de reaksjonene folk kan få, som faktisk blir helbredet.

De prøve å lure en jente til å tro at foten hennes var vokst ut, men hun selv reagerte ikke noe spesielt.

En person som faktisk får foten vokst ut, reagerer på en overveldene måte som regel, som de ikke klarte å få til med illusjoner og lurereri, i videoen.

Ved ekte helbredelser (som det finnes mye av), kan en se føtter vokse ut uten at folk har sko på seg.

Kreft og andre sykdommer forsvinner, og dokumenteres i ettertid med f.eks røntgen-bilder.

Personer som ikke er klar over at de ble bedt for, kan fortelle at de ble helbredet for plager, akkurat på det tidspunktet en kristen helbredelses-predikant ba for personen.

Min egen mor, hadde nakkeplager i 30 år, og kunne ikke bevege nakken skikkelig, og hvor helsepersonell (naprapat) ikke turde å bevege på nakken hennes, får å ikke gjøre skade. Hun ble 100% helbredet hos en kjent helbredelses-predikant.

Med tanke på falske predikanter, finnes det forøvrig langt farligere falske predikanter enn de som ble vist i videoen, og de er de falske predikantene, som gjør bruk av demoniske krefter. Slike falske helbredelse predikanter, står det om i bibelen (Mat 24.24: "For falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre store tegn og under, for om mulig føre de utvalgte vill").

Dette er de virkelig farlige falske profetene.

Men igjen, så finne det altså også ekte helbredelses-predikanter...og med tanke på bibelen på det området, se Johannes 14.12: "Sannelig, sannelig, sier jeg dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerningene jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far"

Markus 16.17...18: "Og disse tegn skal følge dem som tror............., og når de legger hendene på syke, skal de ble friske".

Endret av Vest2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...