Rigo Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Hei, jeg prøver å få til noe lignende artige har. Artige har mange sider som f. eks http://artige.no/bilde/1 osv. og på denne siden http://www.artige.no/beste/0 er bildene/sidene sortert etter hvor mange likes hver side har fått. Er det noen som vet hvordan man får til dette? Har sett at man kan se hvor mange likes en enkelt side har ved hjelp av noe "json" greier, men det virker som om dette er for enkeltsider. Endret 27. juli 2012 av Rigo Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Hvis du har tilgang på en database, kan du registrere alle biler der, og oppdatere likes av og til (med cron jobs). Deretter sorterer du en mysql query etter antall "liker", og tar ut så mange bilder du ønsker per side. Endret 27. juli 2012 av Notelitten Lenke til kommentar
Rigo Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Jepp, men blir litt mange rader i databasen om jeg skal lagre hver eneste like for hver side. Kommer trolig til å bli et par ti tusener med sider og om hver side da blir likt 500 - 1000 ganger blir det mange rader i databasen. Vet ikke om det er sånn Artige har gjort det, men det virker da som en delvis kjip løsning. Endret 28. juli 2012 av Rigo Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Du summerer jo bare antall "liker" per bilde, og lagrer dette tallet Id | bilde | antall_liker Trenger altså bare én rad per bilde. Lenke til kommentar
molty Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Facebook har en funksjon som gjør at du kan se når de trykker på like knappen. Det du kan gjøre er at når de trykker på knappen, så kjører du en spørring til å legge til eller fjerne en like via ajax Lenke til kommentar
Rigo Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg kan ikke ajax, så er det mulig å vise meg et eksempel? Et annet problem er at jeg må få sjekket om de allerede har likt siden på et eller annet vis, så de ikke kan like siden flere ganger. Så om de har likt siden vil de kunne fjerne "liken" og det vil trekkes 1 fra tabellen som Notelitten foreslo. Lenke til kommentar
molty Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Ved å bruke facebook sin Javascript API kan du bruke disse to funksjonene // edge.create sier når du trykker på like knappen // $.ajax hører til jquery, så du må initialisere jquery på siden for å bruke jquery sin ajax metode. FB.Event.subscribe('edge.create', function(response) { // root+"inc.... sier hvilke fil den skal kjøre en post request på. derfor type: 'post' // det som ligger i data er dataen som blir overført $.ajax(root+"inc/facebook.php", { type: 'post', data: {url: response, like: 1}, success: function(data){ if(data != "") alert(data); }, error: function(data){ alert(data); } }); }); // edge.remove kjøres når en fjerner en like FB.Event.subscribe('edge.remove', function(response) { $.ajax(root+"inc/facebook.php", { type: 'post', data: {url: response, like: 0}, success: function(data){ if(data != "") alert(data); }, error: function(data){ alert(data); } }); }); Tror du at du forstod dette? For å se hele bruken av metoden kan du se på 707.no i kildekoden eller sjekke ut i developer delen på faceook Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå