Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Eller vi kan konkludere med at Bibelens postulater er fulle av hull og selvmotsigelser, hvilket jo tilsier at vi kan forkaste hele denne forklaringsmodellen for hvordan verden er skrudd sammen. For som kjent: Hvis teorien ikke passer overens med observasjonene/bevisene, så er teorien feil! Når du kommer med en bedre forklaringsmodell - kan du vel være sikker på at de fleste troende kommer til å følge den også - de er ikke helt fjerne skjønner du Versågod, kom med en bedre visjon!! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Visjon? Geologi og biologi forklarer jordas og livets utvikling. Men det handler ikke om visjoner, det handler om viten og fakta. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Visjon? Geologi og biologi forklarer jordas og livets utvikling. Men det handler ikke om visjoner, det handler om viten og fakta. Ja, religion er en nydelig visjon, eller drømmebilde, om du vil. Og hvem kan vel tenke seg en mer uangripelig silent partner enn en sterk og oppegående Gud? Nei, det må ganske enkelt produseres ett enda bedre drømmebilde, for å komme religionenen til livs, tror jeg. Hva er en visjon? · Å ha visjoner er mer enn bare å se. En visjon har med det indre å gjøre, mens synet har med det ytre å gjøre. Når man skaper en visjon ser man først noe inne i seg selv, og bringer det til utsiden. Det vil si at den har røtter innenfra, men vokser utover.· Visjonen i seg selv har ingen positig/negativ verdi, men det er vi som mennsker som betegner den som god eller vond. Derfor skal vi ikke forhaste oss med å betegne en visjon som god eller dårlig. Napoleon og de fleste franskmenn syntes han gjorde godt. · Ingenting som skjer i verden er uforutsett (envisioned), til og med ikke ulykker. Derfor er halve steget mot et mål å skape seg en visjon av hva du ønsker å oppnå! Vi kan forandre en visjon når som helst. · En visjon er som et frø. Frø er små, men kan vokse til store trær. Visjoner bør være små uten for mange fine ord. Microsoft følger dette prinsippet, og lykkes! Ved å redusere antall ord reduseres ikke verdien, men mulighetene økes! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Ja, religion er en nydelig visjon, eller drømmebilde, om du vil. Og hvem kan vel tenke seg en mer uangripelig silent partner enn en sterk og oppegående Gud? Nei, det må ganske enkelt produseres ett enda bedre drømmebilde, for å komme religionenen til livs, tror jeg. Ser kun det ignorante i å påstå slike ting jeg da.... Men hvorfor skal vi produsere drømmebildersom er bedre en religiøst svada for å bortforklare virkeligheten? Klarer du ikke å ta virkeligheten? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Ja, religion er en nydelig visjon, eller drømmebilde, om du vil. Og hvem kan vel tenke seg en mer uangripelig silent partner enn en sterk og oppegående Gud? Nei, det må ganske enkelt produseres ett enda bedre drømmebilde, for å komme religionenen til livs, tror jeg. Ser kun det ignorante i å påstå slike ting jeg da.... Men hvorfor skal vi produsere drømmebildersom er bedre en religiøst svada for å bortforklare virkeligheten? Klarer du ikke å ta virkeligheten? Så så, ikke vær så sinna nå! Jeg lever og handler etter østens forståelse av hvordan verden er skrudd sammen. Og der vi i vesten bare bruker halvparten av den vitenskapen de har forsket seg frem til, har jeg funnet ut at jeg tar hele pakken, og forsøker å se hvor den bringer meg. Du må gjerne synes det er pussig - jeg for min del trives veldig godt. Og hvis du ikke skjønner hva en "visjon" er for noe redskap (som faktisk benyttes av de fleste oppegående mennesker og organisasjoner), så forstår jeg at du ble litt engstelig, men det er ikke noe å bli sint for. Du spør meg om jeg ikke kan ta virkeligheten - jeg må spørre deg om du ikke tar poesien? Endret 2. oktober 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Er ikke sint, bare fryktelig skuffet.... Trenger ikke visjoner for å forholde meg til virkeligheten jeg... Men du tror kanskje at alle må ha det fordi du selv må ha det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Er ikke sint, bare fryktelig skuffet.... Trenger ikke visjoner for å forholde meg til virkeligheten jeg... Men du tror kanskje at alle må ha det fordi du selv må ha det? Skal ikke du på jobb snart? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Skal ikke du på jobb snart? Ha ha. Den virkeligheten altså.... Men du da? Jobber du ikke? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Skal ikke du på jobb snart? Ha ha. Den virkeligheten altså.... Men du da? Jobber du ikke? Nei, jeg gjør ikke det skapte grann, annet enn å veloppdragent vente på at ekspertene skal finne ut om de siste 51 års ressurser brukt på å få meg til å bli en produktiv sammfunnsborger, har noen som helst nytte i dag. Kanskje dette høres litt negativt ut, men for meg er det bare en liten del av virkeligheten min. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Ja, religion er en nydelig visjon, eller drømmebilde, om du vil. Og hvem kan vel tenke seg en mer uangripelig silent partner enn en sterk og oppegående Gud? Sterke og oppegående gudinner høres mer uangripelig, synes du ikke? Vent litt, du er vokst opp i vest-europa i det 20. århundre, da er det klart at ditt fremste møte med religion er patriarkalsk monoteisme. Nice. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Ja, religion er en nydelig visjon, eller drømmebilde, om du vil. Og hvem kan vel tenke seg en mer uangripelig silent partner enn en sterk og oppegående Gud? Sterke og oppegående gudinner høres mer uangripelig, synes du ikke? Vent litt, du er vokst opp i vest-europa i det 20. århundre, da er det klart at ditt fremste møte med religion er patriarkalsk monoteisme. Nice. En silent partner, som til og med er usynlig, men likevel har vetoretten i behold - hva mer kan en grådig grobian ønske seg. Perfekt for enhver form for business, synes jeg Så, det er jo helt logisk at religioner må føre med seg mye uønsket, men får håpe at det poitive bidraget overstiger i volum. Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Så lenge din religion er bra for deg, gjør deg glad..etc, så er det sikkert få som har mye å si imot det. Det er når religion blir prakket på andre folk, dvs på en måte som går negativt ut over andre, ja da kan alskens religion dra seg pokker i vold. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Så lenge din religion er bra for deg, gjør deg glad..etc, så er det sikkert få som har mye å si imot det. Det er når religion blir prakket på andre folk, dvs på en måte som går negativt ut over andre, ja da kan alskens religion dra seg pokker i vold. Den som forkynner i hytt og pine har ett soleklart ansvar for å ikke "plage" andre - og den som lytter, har jo samtidig ett valg om å la være å lytte. Hvor mange er det ikke som sitter klar og bare venter på at religiøse signaler skal oppfanges av egen velutviklet sensor for nettopp slike signaler. Hvis noen står over deg og nekter deg maten din før du har bedt en bordbønn, synes jeg du har en god sak. Men hvis det er slik at du leter etter noe å henge dine personlig problemer på, ligger alt ansvaret hos deg selv. Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Godt svar. Jeg har flere i familien som faktisk er ganske godt troende (kristne). De har aldri (så langt jeg husker) prakket på sin religion til noen andre, selv om min tante har to døtre der den ene har tatt litt vel av når det gjelder "gudstro". Da jeg var yngre så hadde jeg en kompis som var sønn til presten i kommunnen jeg bodde i. Flotte folk, men de ble ofte sett på som "skrullinger", pga. at hele familien var troende. Selv har jeg vel aldri vært så veldig troende, men ei heller lite kritisk til religion som unge/ungdomm. Desverre så har jeg slitt med ADD, lese og skrivevansker, OCD (tvangstanker) siden jeg var ung, noe som jeg sliter med i hverdagen og jeg har prøvd minst 30+ jobber i løpet av mitt 32 år lange liv. Jeg har altid villet ønske at det var en gud, en som var min venn, var glad i meg og som brydde seg om meg og ikke en gud som man leser om i de forskjellige religionene. Men, det gir ikke mening at slikt skulle være sant, derfor kan jeg si at jeg ikke tror på gud. Det nærmeste jeg kommer er vel at jeg går med et lite håp om at det kan være noe fint som skjer etter at man forlater denne jord, men det må ikke tas som at jeg fortsatt tror på gud, himmel eller helvette. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Godt innlegg! Jeg savner flere av de som har spurt spørsmålet, funnet svaret, for så å ha glemt hva som det ble spurt om - de individene klarer jeg ikke finne hverken på nett, eller i telefonkatalogen, eller jeg vet ikke hvor ... Altså de som har funnet balansen mellom fakta og poesien I mens koser jeg meg med å lese beskrivelser som denne, og aner at dette er mulig for meg og, men det krever trening og atter trening, sånn som det meste i livet forøvrig. "En dag visket jeg ut alle begreper fra mitt sinn. Jeg oppgav alle begjær. Jeg slettet alle de ord jeg bruker å tenke med, og forholdt meg i fullstendig ro. Jeg følte meg litt rar - som om jeg ble ført inn i noe, eller berørte en slags kraft som var ukjent for meg, og - Psst! Jeg gikk inn. Jeg mistet grensene for min fysiske kropp. Huden min var der, selvfølgelig, men jeg følte jeg stod i universets midtpunkt. Jeg snakket, men ordene hadde mistet mening. Jeg så mennesker komme mot meg, men de var alle samme person. Alle var meg! Jeg hadde aldri kjent denne verden. Jeg hadde trodd jeg var skapt, men nå måtte jeg endre oppfatning: Jeg ble aldri skapt, jeg var universet, individet Sasaki var ikke-eksisterende" (ref: Buddhismen om "opplysning") Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Vil ikke ha med meg noen overalt som ser alt jeg gjør, creepy :s Men det ser han uansett om du vil det eller ikke, han er allmektig og vet alt. 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hva slags opplevelse fikk du da du tenkte at herren bare måtte være med deg? Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 jeg lukter at her er det en internett-krig rett rundt gjørnet ooh kom igjen jævlarj syng med nau (naughty guitar solo) didididli didididi dididili got a peniz in yarr mauth (and maus) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Men det ser han uansett om du vil det eller ikke, han er allmektig og vet alt. Ja, det er hva du innbiller deg. for oss andre er det enklere, vi forholder oss til vha den virkelige verden faktisk er. Husk at du er ateist til samtlige av andre guder bortsett fra den du tilfeldigvis tror på selv og siden du ikke har noen tro på straff fra de gudene så burde du faktisk forstå at folk som ikke tror på din gud ikke tror på hverken allmektigheten, allvitenheten eller gudeligheten til guden din... Men det er ikke så lett å fatte, ikke sant? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå