Gå til innhold

Ikke vær redd

Anbefalte innlegg

Herren er med deg.

Joshua 1:9 “…Have I not commanded you? Be strong and courageous. Do not be frightened, and do not be dismayed, for the Lord your God is with you wherever you go.

Jeg kan personlig vitne for at dette er sant, han er faktisk med meg overalt, det er helt fantastisk. Søk han, han er der for deg.

Endret av LonelyMan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud er ånd, han vet om alt, han har skapt alt, ingenting av det du skammer deg over er ukjent for han. Det fins ingen grunn til å skjemmes over at han ser alt, han har jo skapt alt og alle forutsetninger, han vet og har sett alt som er. Du får venne deg til at han ser alt, for han ser faktisk alt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke vær redd. Du har rett til psykiatrisk behandling.

Sånt er vel ikke lov å si når det gjelder disse magiske gude dyrene. Religion er av en eller annen grunn fritatt for rasjonell kritikk. Synes det høres rimelig sprøtt ut at du personlig kan bevitne at "han er med deg over alt" og ser alt.

Kan bli paranoid av mindre.. Kan ikke være sunt å tro på noe sånt.

Tenk heller rasjonelt over det og eventuelt oppsøk hjelp hvis det ikke forsvinner fra hodet ditt. Kanskje trenger du medisiner hvis det er noe som virkelig får deg til å tro at noen kan lese tankene dine.

Endret av flowerpot
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan personlig vitne for at dette er sant, han er faktisk med meg overalt, det er helt fantastisk.

Er han med deg på do også?

Gud er ikke MED meg på do, Gud er allerede på do. Han er ånd og den er alle steder. Du kunne sagt det slik at Gud er nede i doskåla når du bæsjer der, og han titter rett opp i stumpen din når du gjør det.

Men han er like mye i taket og tittter ned i skallen din. Han ser alt, jeg husker han fortalte meg at han så inni kroppen min og fortalte meg om det. Han ser absolutt alt.

Han ser også når du har sex med dama di, han følger med på alt i livet. Gud har øyne overalt.

Han vet nok om alt, men det er ikke sikkert det er alt han ØNSKER å se. Så jeg er ikke skråsikker på om han faktisk SER på alt, men han VET iallefall alt som skjer. Gud er ingen pervo, det skal være sagt.

Endret av LonelyMan
  • Liker 7
Lenke til kommentar

han har jo skapt alt og alle forutsetninger, han vet og har sett alt som er

Hvis dette var tilfellet og gud eksisterte, så ville jeg hvertfall hatt et intenst hat mot gud.

Stoler ikke på at en som fucker opp verden noe så enormt er med meg overalt.

Hvor var han liksom når Fritzl gjorde det han gjorde? Hitler? Stalin?

Løft på sløret, begynn å se annerledes på ting og innse hva religion egentlig er, nemlig en folkesykdom.

Religiøse går rundt i nærmest halvpsykose og forvrenger virkeligheten slik at den skal passe med fantasiene deres.

Jeg har ikke svaret på hvordan verden fungerer, og jeg tror at de som hevder at de har det svaret er full av bullshit.

De som vet at de ikke vet noe har mer innsikt enn de som tror de vet alt.

Hva med å akseptere at virkeligheten er slik den er, stirre døden i hvitøyet og innse at dette er den lille sjansen man har til å ta del i dette universet, i stedet for å klamre seg fast til nærmeste fantasifoster?

"Ikke vær redd" - Hvorfor er det egentlig så galt å være redd?

Bare stol på Gud.

Hvorfor? H*n har ikke gitt meg noen grunn til å gjøre det.

Mer som tusenvis av grunner til å ikke gjøre det!

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Virker som det er gøy for mange å fornekte Gud. Gir det innhold i tilværelsen?

Hvem fornekter gud?

Skal man fornekte noe må det i det minste være noe der å fornekte Frankline... Og din gud er ikke der, så enkelt...

Kun i fantasien og det er vel heller ikke mye å fornekte, er det vel?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som det er gøy for mange å fornekte Gud. Gir det innhold i tilværelsen?

Virker som du synes det er gøy å fornekte guder. Hvis det gir innhold i tilværelsen, hvorfor må du da spørre andre om de får innhold av å fornekte din gud?

Spørsmålet ditt gir inntrykk av at du ikke klarer å se deg selv og andre mennesker i et annet perspektiv enn ditt eget.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...