Gå til innhold

Hva har DU i burritoen? (tortilla)


Anbefalte innlegg

Skal lage i kveld til noen kompiser og meg selv, men er usikker på hva jeg skal sette fram. Er snakk om å sette fram litt forskjellig i skåler med kjøtteig, ost og slike tortillalefser. Jeg pleier selv bare å ta agurk og salat pluss litt rømme oppi.

 

Hva liker du? Mais? Tomater? Bønner? Rams opp. :)

 

Edit: Herregud, skrev jeg sennep? Jeg mente selvfølgelig rømme..

Endret av Benny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Salsa - fres rødløk og hvitkløk, ha i tomater, paprika, stekt mais, chilli, sukker, eddik og krydder. Kok en liten stund og kjør med stavmikser. Jevnes med maizena.

 

Guacamole - kjør grønn chilli, grønn paprika, avokado, hvitløk og lime med stavmikser.

 

Bønnepuré - Kok opp en boks med chillibønner, ha i litt lime, salt og pepper og kjør med stavmikser.

 

Kjøttdeig - Stekes sammen med paprika, rødløk, jalapenos og mais. Ha i litt vann og krydre med spisskummen, koriander, chillipulver, salt og pepper.

 

I tillegg trenger du smeltet ost, rømme og salat. Det skader heller ikke med en løk og tomatmiks

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Salsa - fres rødløk og hvitkløk, ha i tomater, paprika, stekt mais, chilli, sukker, eddik og krydder. Kok en liten stund og kjør med stavmikser. Jevnes med maizena.

 

Guacamole - kjør grønn chilli, grønn paprika, avokado, hvitløk og lime med stavmikser.

 

Bønnepuré - Kok opp en boks med chillibønner, ha i litt lime, salt og pepper og kjør med stavmikser.

 

Kjøttdeig - Stekes sammen med paprika, rødløk, jalapenos og mais. Ha i litt vann og krydre med spisskummen, koriander, chillipulver, salt og pepper.

 

I tillegg trenger du smeltet ost, rømme og salat. Det skader heller ikke med en løk og tomatmiks

 

+1

 

Jeg hadde tenkt å legge inn et innlegg med mine forslag, men du har tatt med alt, og enda litt til. Denne komboen vil jeg absolutt bruke selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Salsa av 1 finkuttet rødløk, 3-4 finkuttet tomater (uten frø og vann), 1 stavmixet boks tomater, salt, eddik/limesaft, sukker og en potte finhakket koriander. Ingen salsa uten koriander.

 

Guacamole av godt modne avocadoer, salt og limesaft, samt bakt hvitløkpuré. Stavmixes sammen.

 

Ellers går det i bønner, mais, krydret kjøtt og rømme. Ost ser jeg ikke helt poenget med, den smelter ikke og smaker ingenting sammen med så dominerende smaker som kumin, løk og koriander. Bedre å bruke kaloriene på noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har prøvd mye rart i taco, og burritos. Min favoritt-taco er bygd opp på følgende måte:

 

- 1 stor tortilla legges på et fat.

- Ha først på kjøtdeigen, spre den godt utover tortillaen i midten.

- Ta å dekk kjøttdeigen med ost.

- Kjør nå på med mais oppå der igjen.

- Nå tar du Isbergsalaten og legger et godt lag

- Legg på tomat

- Topp det hele med rømme, guaccamole, og sterk tacosaus. og legg på noen jalapenos for ekstra styrke.

- Brett sammen tacoen, og du har nå en perfekt taco

 

TIPS: Hvis dere ikke liker at det drypper tacosaft ut av tacoen, kjøp aliminumsfolie, og pakk inn slik at du kan rive deg nedover tacoen, uten så alt for mye gris.

 

Andre ingredienser som kan funke: Agurk, løk, ananas, sopp (champignon), tacokrydret kyllingbiter

 

Tacoskjell holder jeg meg unna, ettersom det alltid ender opp i gris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mine lefser begynner med å smøre et lag guacamole eller dip av noe slag. Så legges litt ost oppå smøringa og kjøttdeig oppå. Saus påføres (tacosaus, kebabsaus [fra hatting] alt ettersom) og grønnsaker (mais, agurk, løk og druer (anbefales sterkt)).

Det som finner på å renne ut tørkes opp med papir og ny lefse legges på talerkenen etter inntat foregående. :D

 

Og av tacoskjell så finnes det slike små tubs, som er perfekte. De går inn i munnen uten at en biter fra siden og kan fylles slik at en får mange munnfuller ut av et skjell :wee: .

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ble sulten av denne tråden... Det jeg har oppi, er allerede nevnt...

 

Noe annet som er godt, som kan ligne litt på dette, er å tilberede meksikansk gryte som anvist på pakken. Ha gryten oppi tacotubs og legg ost på. Gratiner disse i ovnen i 10-15 minutter. Utrolig god middag laget enkelt og raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...